Volgens gegevens van Etherscan lijkt crypto beurs FTX de opnames te hebben hervat. Het hot wallet-adres van de beurs, dat inactief is gebleven nadat FTX op 8 november had aangekondigd dat het alle opnames van gebruikers zou stopzetten, is vanaf 16:50 uur hervat. Blockchain-gegevens laten zien dat meerdere soorten tokens en een groot aantal transacties sindsdien de hot wallet hebben verlaten. Eén gebruiker kon bijvoorbeeld 2,6 miljoen aan ether opnemen, terwijl een andere 1,3 miljoen dollar aan USDC uit de beurs kon halen. De hot wallet heeft op dit moment nog een saldo van 469 miljoen dollar.
Is FTX nog te redden?
Eerder op de dag verklaarde de CEO van FTX, Sam Bankman-Fried, dat FTX ongeveer 16 miljard dollar aan activa in bezit had en de beurs maar 10 miljard dollar aan totale verplichtingen heeft. De beurs heeft echter te kampen met een grote liquiditeitscrisis, aangezien het kapitaal in de oorspronkelijke FTX-token, die FTX gedeeltelijk als onderpand gebruikt, de afgelopen week met meer dan 8 miljard dollar is gedaald. Dit probleem werd verergerd door meer dan 5 miljard dollar aan opnameverzoeken van consumenten op 6 november. Ook de beschuldigingen dat de beurs deposito’s uitleende aan cryptohandelsbedrijf Alameda Research was slecht nieuws.
Sam Bankman-Fried heeft vandaag laten weten dat de problemen zijn schuld zijn. Ook verklaarde hij dat hij probeerde nieuw kapitaal aan te trekken om de situatie op te lossen na een mislukte reddingsoperatie van Binance.
FTX lijkt nu dus mondjesmaat opnames te verwerken maar de meeste gebruikers kunnen hun geld nog steeds niet opnemen. Dit leidde tot speculatie op Twitter dat sommige gebruikers of personeel misschien voorgetrokken worden.
Binance dreigt Europa te verliezen: MiCA-vergunning wordt mogelijk afgewezen
Binance dreigt zijn toegang tot de Europese markt te verliezen. Zonder MiCA-vergunning mag de beurs geen klanten bedienen.
Deze cryptobeurzen mogen straks geen Nederlanders meer bedienen
MiCA zet Europese cryptobedrijven onder druk. Miljoenen gebruikers kunnen vanaf 1 juli toegang tot hun exchange verliezen.
Topman cryptobeurs Bithumb aangeklaagd wegens omkoping
De zaak vergroot de druk op Bithumb, dat al langer onder toezicht staat van de Zuid-Koreaanse autoriteiten.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
