Ethereum Nieuws

Ethereum Nieuws

Burger King kondigt lancering van ‘Keep it Real Meals’ NFT-campagne aan

De wereldwijde fastfood keten Burger King heeft de lancering aangekondigd van een nieuw Non-Fungible Token (NFT)-campagne. Het bedrijf is hiervoor een samenwerking aangegaan met de NFT-marktplaats ‘Sweet’.


Keep it Real Meals-Campagne

De nieuwe NFT-campagne is onderdeel van Burger King’s ‘Keep it Real Meals’-campagne. Deze campagne wordt wereldwijd uitgevoerd, in samenwerking met verschillende beroemdheden zoals Anitta, LILHUDDY en Nelly.

Als onderdeel van deze NFT-campagne, zullen er QR-codes verschijnen op bijna zes miljoen maaltijdboxen, waardoor een digitaal verzamelobject wordt ontgrendeld. Door deze digitale verzamelobjecten te verzamelen, kunnen klanten van Burger King NFT’s gaan ontgrendelen. Dit kan vervolgens tot verschillende prijzen bij de fastfood keten leiden.

Onder de prijzen vallen onder andere de 3D Burger King digitale verzamelobjecten, Whopper-broodjes voor een jaar lang, gesigneerde goederen, of zelfs een ‘once in a lifetime call met een van de beroemdheden van de campagne’ en meer.


NFT-ruimte steeds populairder

Burger King is door deze aankondiging echter niet het eerste wereldwijde merk dat de NFT-wereld instapt. Afgelopen maand bijvoorbeeld veranderde het biermerk Budweiser zijn profiel op Twitter nog in een handgetekende bierraket NFT. Het bedrijf kocht deze NFT eerder voor 8 Ethereum (ETH), waarna het een ETH-domeinnaam registreerde: ‘beer.eth’. Hier heeft het bedrijf naar verluidt 30 Ethereum voor ingelegd. De totale investering van Budweiser ligt hierdoor op circa 38 ETH, ofwel circa $126.000.

Ook de betalingsgigant Visa is inmiddels de NFT-ruimte ingegaan. Afgelopen maand kocht het bedrijf namelijk een CryptoPunk, voor een bedrag van $165.000. Hiermee heeft het bedrijf zijn historische handelsvoorwerpen-collectie uitgebreid. Het bedrijf meldt hierover het volgende:

“In de afgelopen 60 jaar heeft Visa een verzameling historische handelsvoorwerpen opgebouwd, van oude papieren creditcards tot de zip-zap-machine. Vandaag, nu we een nieuw tijdperk van NFT-commerce ingaan, verwelkomt Visa CryptoPunk #7610 in onze collectie.”

Zoeken

Jouw recente zoekopdrachten