Binnen 24 uur nadat de Canadian University Dubai (CUD) haar samenwerking met Binance Pay aankondigde om cursusgelden in cryptocurrencies te accepteren, werd de opwinding over dit kortstondige initiatief naar verluidt gedempt door een technische belemmering.
Samenwerking CUD en Binance
De Canadian University Dubai is een privé-universiteit in Dubai en had plannen om studenten de mogelijkheid te geven om hun collegegeld en cursusgeld in cryptocurrencies te betalen. Dit initiatief zou zowel binnenlandse als internationale studenten toegang bieden tot het Canadese curriculum in Dubai, waardoor het voor studenten met verschillende achtergronden gemakkelijker zou zijn om deel te nemen aan het onderwijs. Via Twitter werd de mededeling nog eens bevestigd.
Binance Pay is op zijn beurt een betalingsgateway-service die is gelanceerd door de populaire crypto-exchange Binance en stelt gebruikers in staat om eenvoudig ondersteuning voor cryptocurrency-betalingen te integreren. Volgens de eerste aankondiging van de universiteit heeft het Binance-partnerschap de instelling in staat gesteld zich aan te passen aan de veranderende digitale betalingsruimte. Ook Binance maakte de samenwerking in eerste instantie via Twitter bekend.
Ruim 1.800 studenten
Binance Pay biedt ondersteuning voor meer dan 200 cryptocurrencies, waaronder onder andere Bitcoin, Dogecoin en Ethereum. Het platform rekent ook geen transactiekosten. Op 7 februari hield Binance een workshop en informatiesessie over cryptocurrency voor de Canadian University Dubai, waar studenten de basisprincipes van blockchain, crypto, Web3 en de Metaverse konden leren.
De CUD is inmiddels de ’thuisbasis’ geworden voor meer dan 1.800 studenten, zowel binnenlands als internationaal. Jaarlijks betalen de studenten gemiddeld zo’n $18.000/€17.000 aan collegegelden.
Alhoewel er nu enkele technische problemen gevonden zijn, wordt wel verwacht dat de nieuwe optie relatief snel zal worden toegevoegd. Hierdoor is er wel enige vertraging voor betaling met crypto’s bij CUD. Het is nog niet bekend wanneer de nieuwe betaalmethode zal worden toegevoegd, er is geen deadline gegeven.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
