Het hoofd van innovatie in Catalonië, Daniel Macro, heeft bekend gemaakt dat ze van de regio een digitale hub willen ontwikkelen.
De Cataverse
Dit vertelde Macro gedurende de ‘European Blockchain Convention’ van 2022. Macro nam in 2014 de leiding als directeur van de SmartCatalonia Government Strategy en hield toezicht op het initiatief om van Catalonië een ‘slimme land’ op het wereldtoneel te maken. Met de komst van blockchaintechnologie en de Metaverse, wil de minister een volledig digitale economie geïnspireerd door de fysieke wereld ontwikkelen. De Metaverse van Catalonië zou zelfs al een naam gekregen hebben; de Cataverse. Hierover zei Macro het volgende:
Cataverse zal worden gekoppeld aan de Catalaanse taal en de Catalaanse cultuur. Dat is wat we willen hebben in deze Metaverse; dat Catalaanse entiteiten die dingen doen voor de cultuur dat ook in de metavers kunnen doen.
Digitale Hub Barcelona
Ook werd Barcelona genoemd voor de ontwikkeling van een digitale hub. Volgens Macro hangt dat echter veel af van het talent en de regering heeft verschillende beleidsmaatregelen en universitaire programma’s aangenomen om dat talent onder jongeren te cultiveren. Hij zei hierover het volgende:
Wij hebben een zeer sterk beleid om talent van de universiteit te genereren, maar we zijn ook veel bezig met vaardigheidsprogramma’s zoals bootcamps en andere activiteiten omdat we verschillende profielen nodig hebben.
Hij voegde eraan toe dat de regering probeert de mix van beide te krijgen, d.w.z. nieuw talent aan te kweken en meer bedrijven aan te trekken met een vriendelijke werkomgeving. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de Cataverse precies gelanceerd zal worden.
Franklin Templeton CEO onthult waarom Wall Street bang is voor blockchain
Franklin Templeton CEO Jenny Johnson stelt dat blockchain het verdienmodel van banken bedreigt, terwijl Wall Street juist versneld instapt.
Tokenisatie maakt opmars: Citi verwacht markt van 5,5 biljoen dollar
Citi verwacht dat tokenisatie groeit naar 5,5 biljoen dollar, terwijl Wall Street blockchain steeds sneller omarmt wereldwijd.
SEC geeft Paxos historische crypto-goedkeuring
Paxos krijgt als eerste blockchainbedrijf een SEC-licentie voor clearingdiensten. Een belangrijke stap voor de financiële sector.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
