Steve Ehrlich, de CEO van het nu failliete Voyager Digital, heeft in 2021 voor meer dan 30 miljoen dollar aan aandelen in het bedrijf verkocht, zo blijkt uit een analyse van CNBC. Vanaf de beursnotering in 2019 handelde het aandeel Voyager voornamelijk rond de koers van 1 dollar. In 2021 schoot het aandeel echter omhoog naar de all-time high van 27,39 dollar. Dat is het moment waarop Ehrlich besloot te cashen.
Niet ongewoon voor CEO om te verkopen
In principe is het niet ongewoon dat een CEO aandelen verkoopt van het bedrijf waar hij of zij leiding aan geeft. Vorig jaar verkochten insiders volgens een rapport van CNBC voor tot wel 69 miljard dollar aan aandelen. Dat is een toename van 30 procent ten opzichte van 2020 en 79 procent ten opzichte van het 10-jarige gemiddelde.
Vorig jaar november verkocht Microsoft CEO Satya Nadella bijvoorbeeld voor 285 miljoen dollar van zijn Microsoft aandelen. Ook Tesla CEO Elon Musk verkocht in april voor 8,4 miljard dollar aan Tesla-aandelen nadat hij aankondigde Twitter te willen overnemen.
Maar in tegenstelling tot de situatie bij Voyager Digital, zitten zowel Microsoft als Tesla momenteel niet in een faillissementsprocedure. De grote vraag is of Steve Ehrlich zich in 2021 al zorgen maakte over de financiële situatie bij Voyager Digital en mogelijk verkocht voordat de ellende zich zou manifesteren.
Ruzie met Alameda Research
Sinds het starten van de faillissementsprocedure heeft Voyager Digital ook een “juridische ruzie” met het Alameda Research van Sam Bankman-Fried. Alameda Research geeft namelijk aan een overnamebod te hebben gedaan, waarmee de klanten van Voyager Digital de kans zouden krijgen om hun fondsen van het platform te halen. Voyager Digital heeft dat aanbod niet geaccepteerd en claimt dat juist gedaan te hebben om hun gebruikers te beschermen.
Voyager Digital zelf heeft meer vertrouwen in een doorstart via de faillissementsprocedure die ze nu gestart zijn en geeft aan dat Alameda Research niet eerlijk is over hun intenties. Volgens Voyager Digital is het overnamebod “vermomd” als een positieve ontwikkeling voor de gebruikers, maar zal vooral Alameda Research zelf profiteren van de overname. Een hoop ellende dus bij Voyager Digital, waar we ongetwijfeld het laatste nog niet over gehoord hebben.
Pudgy Penguins stopt plotseling met game Pudgy Party ondanks miljoenen downloads
Volgens de ontwikkelaars wordt de focus volledig verlegd naar Pudgy World, een virtuele online wereld binnen het Pudgy Penguins-ecosysteem.
TV-gigant LG brengt advertentiemarkt naar eigen crypto-netwerk
De ARB-munt steeg ruim 5 procent nadat LG met Arbitrum een eigen layer-2 op Ethereum aankondigde voor de advertentiemarkt.
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar: gebruikers dreigen tegoeden te verliezen
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar. Gebruikers moeten vóór 9 juli hun tegoeden opnemen om permanent verlies te voorkomen.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
