Brian Armstrong, CEO van Coinbase, voorspelt dat crypto binnenkort een vaste plek krijgt in pensioenregelingen zoals de Amerikaanse 401(k). Volgens hem staat de wereld aan de vooravond van een fundamentele verschuiving, waarbij cryptomunten niet langer als puur speculatief worden gezien, maar als een serieuze investering binnen traditionele financiële strategieën.
“Crypto komt binnenkort in ieders 401(k),” verklaarde hij zelfverzekerd op X.
Wat is een 401(k)
Een 401(k) is een Amerikaans pensioenplan waarmee werknemers belastingvriendelijk kunnen sparen voor hun oude dag. Werknemers kunnen een deel van hun loon beleggen in activa zoals aandelen, obligaties en inmiddels ook cryptovaluta.
De opkomst van Amerikaanse Spot Bitcoin ETF’s (exchange-traded funds) speelt hierin een belangrijke rol. Afhankelijk van de specifieke regeling kunnen deelnemers via deze fondsen relatief eenvoudig blootstelling krijgen aan Bitcoin. Daarnaast bieden aandelen van bedrijven zoals Strategy (voorheen MicroStrategy), die zelf grote hoeveelheden BTC bezitten, een indirecte manier om in crypto te investeren.
Institutionele acceptatie groeit
Crypto wordt steeds serieuzer genomen binnen de financiële wereld. Zo maakte S&P Global onlangs bekend dat Coinbase wordt opgenomen in de prestigieuze S&P 500-index. Daarmee is het bedrijf het eerste cryptoplatform dat toetreedt tot deze toonaangevende beursgraadmeter.
Voor veel beleggers betekent dit dat ze, via indexfondsen die de S&P 500 volgen, automatisch een stukje Coinbase — en daarmee indirect ook Bitcoin — in hun portefeuille krijgen. Zelfs zonder directe investering in crypto groeit de blootstelling.
Armstrong’s volgende ambitie: de COIN50-index
Maar Armstrong kijkt verder dan alleen institutionele adoptie via bestaande wegen. Hij wil van de zogeheten COIN50-index, een benchmark die de top 50 verhandelde cryptocurrencies op Coinbase volgt, een wereldwijd referentiepunt maken.
“Mijn ambitie is dat de COIN50-index over 5 à 10 jaar net zo gerespecteerd wordt als de S&P 500 nu,” aldus Armstrong.
Deze index zou volgens hem moeten dienen als richtlijn voor beleggers die strategisch willen inspelen op crypto, net zoals traditionele beleggers nu gebruikmaken van bestaande aandelenindices.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Bitwise: de volgende cryptogolf draait niet om Bitcoin
Financiële adviseurs verliezen interesse in BTC en richten hun aandacht steeds vaker op stablecoins, tokenisatie en blockchaintoepassingen.
Recordaantal Bitcoins op verlies, toch verkopen ervaren beleggers niet
Long-term Bitcoin houders bezitten een recordaantal BTC, terwijl miljoenen munten op verlies staan. Analisten zien een opvallend signaal.
Crypto koersupdate: Bitcoin stuit op muur, maar Monero stijgt 10%
Bitcoin stuit op weerstand bij $63.000 dollar en wordt omlaag geduwd door een dreigend bericht van Trump. Hoe staat de markt er nu voor?
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
