Brian Armstrong, de CEO van Coinbase, heeft Elon Musk geprezen voor de overname van Twitter. Armstrong is het eens dat het een gevaarlijke trend is dat er censuur is ontstaan op socialmediaplatformen. Elon Musk is de enige die daar verandering in lijkt te kunnen brengen. De rijkste man ter wereld heeft namelijk al laten weten dat hij de vrijheid van meningsuiting centraal zal stellen nu hij de eigenaar van Twitter is.
Brian Armstrong denkt dat Elon Musk Twitter kan redden
“Dat Elon Twitter koopt is een grote overwinning voor de vrijheid van meningsuiting, en verandert de wereld waarschijnlijk meer dan de meeste mensen beseffen”, tweette de CEO van Coinbase Brian Armstrong gisteren. “Twitter is in veel opzichten stroomopwaarts van media en cultuur, en het was een zeer gevaarlijke richting aan het censureren.”
Een lange aanloop naar een aankoop van $44 miljard
Na weken lang wikken en wegen, accepteerde Twitter Musk’s bod van $44 miljard om het bedrijf volledig over te nemen. Het verhaal begon toen de CEO van Tesla op 4 april een belang had gekocht van 9,2% in het social media platform. Een dag later kondigde Twitter-CEO Parag Agrawal aan dat Musk lid zou worden van de raad van bestuur van Twitter.
Op 9 april liet Musk Twitter weten dat hij toch niet in het bestuur zou komen. Toen, weer vijf dagen later, deed hij een formeel bod om het bedrijf te kopen voor $43 miljard. Hij tweette:
“Twitter heeft een buitengewoon potentieel. Ik zal het ontgrendelen.”
– Elon Musk
Dat Musk het hele bedrijf heeft gekocht komt voort uit zijn bezorgdheid over censuur. Daarnaast wou Musk graag een aantal andere veranderingen doorvoeren op Twitter, zoals het verwijderen van ongebreidelde spambots, het introduceren van een bewerkingsknop en het open source maken van de code van Twitter. Brian Armstrong is in ieder geval fan van de overname. Hiij schreef:
“Hopelijk kan Twitter in de loop van de tijd worden omgezet in een gedecentraliseerd protocol”.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
