Brian Armstrong, de CEO van Coinbase, verwacht dat de crypto winter zeker aan zal houden tot in 2023. Dit omdat de angst voor een verdere ineenstorting van alle financiële markten in de hele wereld toeneemt.
In een gesprek met CNBC onthulde de Armstrong dat hij verwachtte dat de crypto koersen nog wel wat langer onderdrukt zouden blijven voordat de markt een ommekeer kan maken. “We hopen allemaal dat de bearmarkt 12-18 maanden zal zijn en vervolgens een goed herstel laat zien, maar je moet natuurlijk plannen voor langer dan dat”, zei Armstrong.
Coinbase is niet bang voor een aanhoudende bear markt
De CEO van Coinbase merkte op dat ze als bedrijf goed gepositioneerd zijn om de bearmarkt te doorstaan. “Het is duidelijk dat we hier een beetje in een neerwaartse spiraal zitten, maar het is niet ongebruikelijk voor ons. We hebben al vier van deze cycli doorgemaakt.”
Op de vraag of hij dacht dat de aanhoudende inflatie, de angst voor een recessie en het agressieve inflatiebeleid van de Fed de echte oorzaak waren van de aanhoudende uitverkoop op de markt, antwoordde hij het volgende:
“Iedereen is altijd erg pessimistisch als de cryptomarkt daalt. Mensen zijn bang en verwachten dat alles in zal zakken. Aan de andere kant stromen beleggers massaal in als de cryptomarkt weer stijgt. Ze verwachten dan dat cryptocurrencies het beste ding ter wereld is, maar beide situaties zijn onwaar. Het is nooit zo goed als het lijkt en het is nooit zo slecht als het lijkt.”
Coinbase wil op andere manier inkomsten verzamelen
In november 2021 tikte de Bitcoin koers een hoogtepunt van $68.000 aan. Echter, vanaf dat moment begonnen de koersen ineen te storten. De cryptomarkt daalde tot onder de 1,2 biljoen dollar en verschillende crypto bedrijven zoals Terra, Celsius en Three Arrow Capital begonnen om te vallen.
Ook de grootste crypto exchange van Amerika, Coinbase, zag zijn omzet ook met bijna 64% dalen. Het aandeel van Coinbase, die uitgegeven wordt op de Nasdaq, kreeg ook een klap en daalde met meer dan 80% sinds 8 november.
Hoewel Armstrong volhield dat Coinbase de afgelopen tien jaar enorm succesvol was geweest, heeft de huidige bearcyclus de topman doen nadenken over de toekomstige inkomstenbronnen van het bedrijf. De exchange heeft zelfs aangekondigd zijn verdienmodel te willen veranderen van handelskosten naar abonnementskosten.
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Justin Sun schrapt Trump-stablecoin na ruzie over bevroren tegoeden
HTX verwijdert de stablecoin USD1 na een conflict met World Liberty Financial over bevroren adressen en sanctiecontroles.
FTX-oprichter Bankman-Fried vraagt Trump formeel om gratie
FTX-oprichter Sam Bankman-Fried heeft formeel gratie aangevraagd bij president Trump, ruim twee jaar na zijn veroordeling.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
