Mogelijk kunnen Ethereum-stakers binnenkort hun bezit ontgrendelen, wat ook wel bekend staat als “unstaking”, na het Ethereum Merge-evenement waarbij hun bezit werd vergrendeld.
Verzoek kan lang op zich laten wachten
In een tweet heeft Coinbase aangekondigd dat het enkele weken tot maanden kan duren voordat het verzoekprotocol op zijn platform wordt verwerkt. Dit geldt voor verzoeken om terugbetalingen die mogelijk na de aankomende update van het Ethereum-netwerk in april zullen toenemen.
De “Merge” van Ethereum van Proof-of-Work (PoW) naar Proof-of-Stake (PoS) vond plaats in september 2022, maar stakers konden hun inzet niet opnemen. Als gevolg van deze fusie hebben uitzetaanbieders zoals Coinbase gebruikers in staat gesteld om ETH op hun platform uit te zetten, maar het opnemen van het geld is tijdelijk niet mogelijk.
Coinbase merkte hierbij op dat uitzetverzoeken on-chain worden verwerkt en dat het bedrijf alleen zal fungeren als een soort kanaal om niet-uitgezette ETH aan klanten door te geven zodra het door het protocol is vrijgegeven.
Naar verwachting zal medio april plaatsvinden, zal de Shapella-upgrade van Ethereum gebruikers in staat stellen hun ingezette ETH in te trekken. ETH-houders kunnen ook meer inzetten zonder onderworpen te zijn aan een blokkeringsperiode voor onbepaalde tijd.
Unstaking komt voor iedereen tegelijk beschikbaar
De unstaking-functie zal voor alle Coinbase-klanten tegelijkertijd beschikbaar worden gesteld. De verzoeken hiervan worden op hun beurt doorgestuurd naar het Ethereum-protocol en wordt hier in de wachtrij gezet op basis van wanneer ze ontvangen worden.
Zodra de upgrade is afgerond, zullen gebruikers in staat zijn om unstaking-verzoeken in te dienen vanuit hun Coinbase-accounts, die na ongeveer 24 uur beschikbaar zullen zijn. Het is echter belangrijk op te merken dat er na het indienen van de aanvraag aanzienlijke wachttijden kunnen zijn.
Alhoewel Coinbase geen exact tijdsbestek kan geven voor het ongedaan maken van de staking, omdat zij geen controle hebben over het proces, hebben ze wel een schatting gegeven op basis van de tijd die het Ethereum-netwerk nodig heeft om transacties te verwerken. Klanten moeten echter bereid zijn om te wachten en geduldig te zijn.
Als slot biedt Coinbase zijn gebruikers een andere uitzetoptie genaamd “cbETH” als een afgeleide van uitgezette ETH op het platform, waardoor stakers effectief in ETH kunnen handelen terwijl het nog steeds vastzit, met de belofte van inwisselbaarheid op een later tijdstip.
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
