XRP is de afgelopen weken flink in beweging. De koers zakte kort naar 2,69 dollar, de laagste stand sinds juli, en herstelde daarna naar ongeveer 2,80 dollar. Voor veel beleggers een teleurstelling, maar meerdere analisten vinden dat er nog steeds reden is voor optimisme. De vraag is of XRP ondanks de dip alsnog kan uitlopen naar een nieuwe all-time high.
XRP koers blijft boven belangrijke maandniveaus
De technische analist EGRAG ziet daarvoor duidelijke signalen. Hij wijst op drie factoren die volgens hem aangeven dat de stijgende trend nog niet voorbij is. Ten eerste: de zogenaamde “body candles” op de maandgrafiek zijn niet doorbroken. Dat betekent dat de koers nog steeds boven de belangrijkste sluitingsniveaus per maand blijft, wat vaak als teken van kracht wordt gezien.
Zijn tweede punt gaat over de Fibonacci-niveaus. Dat zijn veelgebruikte rekenhulpmiddelen om mogelijke steun- en weerstandszones in een koers te bepalen. XRP bleef daarbij boven de zone van 1,99 dollar, die volgens hem als stevige ondergrens fungeert. Ten derde noteert XRP nog altijd boven de 21 EMA, een gemiddelde koerslijn die aangeeft of een munt op de lange termijn in een opwaartse trend zit.
Hij weigert te geloven dat de bullrun voorbij is voor XRP en ”zit nog steeds in het kamp dat we nog een laatste stijging voor de boeg hebben”.
Volgens EGRAG kan XRP daardoor in eerste instantie oplopen naar 3,90 dollar, een koers die samenvalt met een belangrijk Fibonacci-niveau. Daarna zou zelfs 9,22 dollar mogelijk zijn. Voor de verdere piek van deze cyclus schetst hij nog hogere scenario’s, tot wel 46 dollar. Dat is echter een zeer extreme voorspelling die ver boven de huidige realiteit ligt.
‘Final boss’ ligt bij 3,00 dollar
Ook analist Matt Hughes, beter bekend als The Great Mattsby, ziet ruimte voor groei. Hij gebruikt de zogenoemde Gann Fan, een technische methode die koersbewegingen in schuine lijnen volgt. Daarbij zouden eerdere weerstandszones, zoals rond 0,50 tot 1,00 dollar en de top uit 2021 van 1,96 dollar, inmiddels zijn veranderd in steun.
Hughes wijst ook naar de grens van 3,00 dollar, die hij de “final boss” noemt. Zodra dit niveau blijvend als steun wordt gezien, verwacht hij een sterke doorbraak omhoog.
Niet iedereen deelt dat optimisme. Bekende influencer Crypto Bitlord zei onlangs dat hij alles zou verkopen als XRP terugvalt naar 2,00 dollar. Volgens hem heeft de munt in meer dan tien jaar niet gebracht wat hij had gehoopt.
Toch is Ripple’s munt het afgelopen jaar met 417 procent gestegen. Met een XRP koers van 2,80 dollar hoort de munt nog altijd bij de sterkste stijgers in de cryptomarkt. De komende maanden moet blijken of de optimistische verwachtingen uitkomen, of dat de twijfel onder beleggers de overhand krijgt.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
XRP-whale verliest 28 miljoen dollar na crash richting 1 dollar
Een grote XRP-belegger zag posities van tientallen miljoenen gedwongen sluiten toen XRP richting 1 dollar zakte. Dit gebeurde er.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
