Crypto.com heeft vandaag aangekondigd dat het 20 procent van zijn personeel zal ontslaan. Dit komt slechts enkele dagen nadat Coinbase ook aankondigde een deel van zijn personeel te zullen ontslaan.
In een brief die aan werknemers is gestuurd en op sociale media is gedeeld, zei Kris Marszalek, medeoprichter en CEO van Crypto.com, dat verschillende factoren, waaronder aanhoudende economische tegenwind en onvoorziene gebeurtenissen in de branche, een rol hebben gespeeld bij de beslissing om een deel van het personeel te ontslaan.
“We groeiden ambitieus aan het begin van 2022, voortbouwend op ons ongelooflijke momentum en in lijn met het traject van de bredere industrie”, schreef Marszalek. “Dat traject veranderde snel met een samenloop van negatieve economische ontwikkelingen.”
De CEO zei dat hoewel de inkrimping van het personeelsbestand van het bedrijf afgelopen juli het bedrijf in staat stelde om de economische neergang te doorstaan, Crypto.com niet verantwoordelijk was voor de ineenstorting van FTX. Hij schreef:
“Om deze reden hebben we, terwijl we ons blijven concentreren op voorzichtig financieel beheer, de moeilijke maar noodzakelijke beslissing genomen om extra reducties door te voeren om het bedrijf te positioneren voor succes op de lange termijn”
Crypto.com sluit zich aan bij andere grote crypto bedrijven die eerder al ontslagen aan moesten kondigen. Enkelen hiervan zijn Coinbase, Huobi en SuperRare Labs en de ineenstorting van Celsius, Voyager Digital en FTX.
Crypto.com CEO positief over de toekomst
Ondanks het grimmige nieuws bleef Marszalek optimistisch over de toekomst van het bedrijf. Hij zei dat hij en het senior management altijd vertrouwen blijven houden in de visie en missie van het bedrijf.
“We hebben een belangrijk jaar voor de boeg, waarin we blijven helpen het vertrouwen in onze branche te herstellen en onze diensten verder te mainstreamen in markten over de hele wereld”, zei hij. “Ik heb vertrouwen in ons vermogen om de markt op te bouwen en te leiden. Ik ben dankbaar om met jullie allemaal samen te werken aan de reis die voor ons ligt.”
Japanse financiële reus koopt cryptobeurs voor honderden miljoenen
SBI neemt cryptobeurs Bitbank over voor 289 miljoen dollar en wordt grootste cryptobeurs van Japan terwijl nieuwe cryptoregels naderen volgens plan.
BitGo ontslaat 15 procent van personeel en kiest voor AI en stablecoins
BitGo wil zich de komende jaren vooral richten op kunstmatige intelligentie (AI), stablecoins en de verdere ontwikkeling van digitale financiële diensten.
Binance stuurt e-mails naar Europese klanten na grote MiCA-tegenslag
Binance dreigt vanaf 1 juli Europese klanten te verliezen doordat de cryptobeurs geen MiCA-vergunning heeft ontvangen van toezichthouders in Europa.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
