Maak een account op Bitvavo en krijg €20 aan Bitcoin gratis!
Bitvavo: Ontvang
€20 aan BTC gratis!
Wall Street viert de verlengde wapenstilstand tussen de Verenigde Staten en Iran, maar Bitcoin (BTC) doet niet mee aan het feestje. De grootste crypto blijft samen met Ethereum (ETH), Ripple (XRP) en de meeste andere munten in het rood hangen. De bulls moeten nu vol aan de bak om een grotere ineenstorting te voorkomen.
In deze koersupdate vertellen we je precies hoe de cryptomarkt er nu voorstaat.
Zelfs het nieuws dat de VS en Iran een voorlopig akkoord bereikt hebben om hun staakt-het-vuren te verlengen zorgt niet voor een opleving. Bitcoin blijft steken onder de 73.000 dollar, wat het laagste niveau sinds 13 april markeert.

Volgens het voorstel moet de scheepvaart door de Straat van Hormuz weer volledig op gang komen en dat is een grote opsteker voor de financiële markten. Door de blokkade zijn de energieprijzen flink opgelopen en daardoor is inflatie weer een probleem geworden.
Beide landen willen de komende tijd onderhandelen over een definitief einde van de oorlog en een nieuwe deal rond het Iraanse nucleaire programma. De huidige deal wacht nog op goedkeuring van de Amerikaanse president Donald Trump, maar dat lijkt Wall Street niets uit te maken.
De S&P 500 staat op een plus van 0,49 procent en de Nasdaq 100 is met 0,76 procent gestegen. Maar in de grafiek van Bitcoin is geen sprankje optimisme te bekennen.
De koers nadert nu de onderste lijn van het opwaartse kanaal waar het al sinds begin februari in handelt. Als ook dat level sneuvelt, dan kan de koers verder dalen richting de 60.000 dollar. Er staat dus veel op het spel.
Op het moment van schrijven staat de BTC koers op 72.755 dollar, 3,38 procent lager dan 24 uur geleden. In euro´s wordt er nu 62.477 betaald voor de grootste crypto.
Ook de grootste altcoins staan er vandaag droevig bij. Ethereum is 4,17 procent gedaald, Solana 4,32 procent en Dogecoin (DOGE) 4,55 procent. XRP weet de schade nog enigszins te beperken tot een verlies van 2,68 procent.
Er zijn wel wat uitzonderingen. Hieronder de grootste top 100-stijgers van de afgelopen 24 uur±
In dit artikel lees je meer over de stijging van XLM en wat hier precies achter zit.
Aan de andere kant is er een hele grote groep die vandaag verliezen van dubbele cijfers moet slikken. Hieronder de grootste top 100-dalers van de afgelopen 24 uur:
Metaplanet koopt een Japanse broker voor 13 miljoen dollar en wil Bitcoin-producten aanbieden aan miljoenen beleggers in Japan.
BlackRock diende een formulier in voor zijn nieuwe Bitcoin-fonds met maandinkomen. Analisten verwachten een debuut rond 18 juni.
Hongarije schrapt de strafbaarstelling van cryptohandel, een ommekeer ten opzichte van de strenge regels onder Viktor Orban.
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.