Maak een account op Bitvavo en krijg €20 aan Bitcoin gratis!
Bitvavo: Ontvang
€20 aan BTC gratis!
Het gaat momenteel slecht met de cryptomarkt. Bijna alle munten kleuren diep rood, maar Stellar (XLM) gaat er met een winst van bijna 20 procent vandoor. De koers staat volgens analisten klaar voor een ‘’grote uitbraak’’ en juist Nederlanders happen gretig toe.
Gisteren aan het einde van de middag kreeg de koers van XLM het op een heupen. De koers schoot de lucht in omdat de Depository Trust and Clearing Corporation (DTCC), het grootste afwikkelhuis van Wall Street, Stellar als blockchain-partner koos.
Via het Stellar-netwerk wil DTCC getokeniseerde aandelen, ETF’s en staatsobligaties beschikbaar maken. DTCC mikt op de eerste helft van 2027 voor de daadwerkelijke koppeling tussen zijn tokenisatieplatform en het Stellar-netwerk.
Inmiddels staat de koers bijna 20 procent hoger dan vóór de aankondiging. Op de piek heeft het op 0,1786 dollar gestaan en dat is het hoogste niveau sinds 23 april.

Sinds het dieptepunt van vorige week is de koers nu al met 28 procent gestegen. Maar wie uitzoomt, ziet dat de koers nog altijd gevangenzit in een taaie range waar het al sinds begin februari in dobbert.
De klim brengt de koers wel weer tegen het plafond van dat gebied aan. Na vier mislukte pogingen is de hamvraag of de munt er deze keer wél doorheen breekt. Volgens analist Crypto King volgt boven 0,18 dollar een ‘’sterke beweging’’ richting 0,34 dollar.
Bij Bitvavo, de grootste cryptobeurs van Nederland, is men laaiend enthousiast. Met een handelsvolume van bijna 9 miljoen euro over de afgelopen dag is het namelijk de vierde populairste munt van het platform.
Er wordt momenteel meer gehandeld in XLM dan in Solana (SOL) en Hyperliquid (HYPE). Alleen in Ripple (XRP), Ethereum (ETH) en Bitcoin (BTC) gaat nog meer om.

Dat XLM nu zo gewild is, mag eigenlijk geen verrassing zijn. Het koerscontrast is namelijk enorm: Bitcoin levert 3,18 procent in, XRP 3,26 procent en Ethereum zelfs 4,40 procent. Nieuwe aanvallen over en weer tussen de Verenigde Staten en Iran verven de borden vandaag bloedrood.
Bitcoin is meer dan 4% gestegen, maar altcoins als Ethereum, XRP en Solana rennen nog veel harder. Ontdek de huidige stand van zaken.
Bitcoin heeft een mooie stijging gemaakt, maar het zijn de altcoins die nu de show stelen. Ontdek waarom dit het begin kan zijn van meer.
De vrededeal tussen de VS en Iran heeft de markten een boost gegeven.. Lees alles over de veelbelovende winsten bij Bitcoin en altcoins.
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?