De cryptomarkt heeft in minder dan een week tijd 200 miljard dollar aan waarde verloren. Zowel Bitcoin als altcoins hebben het de laatste dagen zwaar. De meest recente snoekduik van Bitcoin heeft de asset naar de 42.000 dollar gestuurd. Het laagste punt in 17 dagen tijd.
De meeste altcoins staan ook zwaar in het rood, waarbij de meeste verliezen op naam van Luna, Solana, Avalance, Cardano en Dogecoin komen. Tenminste, dat is als we naar de grotere altcoins kijken. Onder de kleine jongens zijn de verliezen in sommige gevallen zelfs extreem.
Bitcoin en de test van $42.000
Slechts een paar dagen geleden was Bitcoin nog in gevecht met de 47.000 dollar en kwamen we in 48 uur tijd tot tweemaal toe boven dat niveau uit. Daarna kwamen de bears echter uit hun hol en brachten ze de koers in rap tempo weer naar beneden.
In eerste instantie dumpte Bitcoin naar de 45.000 dollar, voordat de koers verder terugviel naar 43.000 dollar. Daarna maakte we een kleine sprong naar de 44.000 dollar, maar dat was van korte duur. Kort daarna viel Bitcoin terug naar 42.000 dollar, het laagste prijspunt sinds 23 maart van dit jaar.

Op dit moment staan we een paar honderd dollar boven de 42.000 dollar en ligt de market cap van Bitcoin weer op ongeveer 800 miljard dollar. Het lijkt erop dat we nog even tijd nodig hebben om een nieuwe rally in te zetten.
Bitcoin ziet er on-chain sterk uit
Als we naar de blockchain statistieken van Bitcoin kijken, dan ziet het er goed uit voor de grootste cryptocurrency van de markt. Twitteranalist PlanC deelde op 8 april een veelbelovende grafiek voor Bitcoin die lijkt te wijzen op de start van een nieuwe bullish trend.
Voor de vierde keer in de geschiedenis van Bitcoin zijn we in de groene zone terechtgekomen. Het gaat om de groene zone van de hoeveelheid Bitcoin die in 1 jaar tijd niet is bewogen. Dit is driemaal eerder voorgekomen in de geschiedenis van Bitcoin en iedere keer markeerde dat de start van een nieuwe bullrun.
Resultaten uit het verleden bieden natuurlijk geen garanties voor de toekomst, maar we kunnen niet ontkennen dat dit er goed uitziet. Al moet gezegd worden dat er altijd wel on-chain statistieken of grafieken te vinden zijn die wijzen op een nieuwe bullrun. Uiteindelijk kan alleen de tijd ons leren wat Bitcoin gaat doen.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
