De Ethereum Merge zal de ecologische voetafdruk van Ethereum enorm verkleinen. Het team van Polygon heeft gisteren onthult dat de aankomende Merge het energieverbruik van het Ethereum netwerk met maar liefst 99,95% zal verminderen.
Ethereum en Polygon zullen bijna geen energie meer gebruiken
Polygon plaatste de tweet omdat ze hun gebruikers wilden laten weten hoe de ETH Merge invloed zal hebben op Polygon. Volgens het team van Polygon is de Merge zeer goed nieuws.
“99,95%, dat is hoeveel de overstap naar PoS het energieverbruik van Ethereum zal doen krimpen, waardoor Ethereum toekomstbestendig wordt, net als Polygon. Dit komt overeen met ons streven om tegen het einde van 2022 een koolstofnegatieve keten te worden”, tweet Polygon.
De Merge zal waarschijnlijk op 15 september plaatsvinden
De Merge is de naam die de migratie van Ethereum naar het Proof-Of-Stake consensus heeft gekregen. Deze zal naar alle waarschijnlijkheid plaats gaan vinden op 15 september. Deze overgang zal het netwerk enorm veel energie zuiniger maken.
Naarmate de mijlpaal nadert, zijn er verschillende speculaties geweest over de effecten die de overgang zal hebben op de prestaties van het Ethereum-netwerk. Daardoor moesten ontwikkelaars afgelopen woensdag in een blogpost enkele misvattingen over de langverwachte upgrade uit de weg ruimen.
Polygon is essentieel voor de schaalbaarheid van Ethereum
Volgens Polygon maakt The Merge Ethereum duurzamer, aantoonbaar veiliger, wat de schaaloplossing ten goede komt, net zoals het Ethereum-netwerk profiteert van de schaalbaarheid van Polygon. Bovendien merkt Polygon op dat de Ethereum-visie een vestigingslaag voor Layer 2-netwerken moet worden, zodat Polygon altijd essentieel zal zijn voor de schaalbaarheidsbehoeften van gebruikers.
Met name de verklaringen van Polygon bevestigen de verklaringen van Ethereum-oprichter Vitalik Buterin waarin hij zegt dat Ethereum na verloop van tijd beter bestand zal zijn tegen veranderingen en betrouwbaarder zal worden. Volgens Buterin zullen meer radicale veranderingen worden overgelaten aan Layer 2-oplossingen.
Het is vermeldenswaard dat Polygon ondanks de crypto-winter veel indrukwekkende mijlpalen heeft behaald. Polygon heeft verschillende grote partnerschappen aangegaan en heeft een enorme toename in ontwikkelingsactiviteit gezien. Dit blijkt met name uit de gegevens over het tweede kwartaal van 2022 waaruit blijkt dat ongeveer 1000 ontwikkelaars zich dagelijks bij het netwerk aansluiten.
Tom Lee voorspelt Ethereum koers van $250.000 door opkomst van AI
Analist Tom Lee voorspelt dat Ethereum naar 250.000 dollar kan stijgen, gedreven door AI en bedrijven die het netwerk overnemen.
Bitmine kiest dezelfde truc als Michael Saylor om Ethereum-berg te vergroten
Bitmine wil 300 miljoen dollar ophalen via preferente aandelen om meer Ethereum te kopen en stakingactiviteiten uit te breiden.
Standard Chartered: Ethereum klaar voor inhaalslag na Strategy’s Bitcoin-verkoop
De Bitcoin-verkoop van Strategy heeft de koersen veel pijn gedaan, maar Geoff Kendrick van Standard Chartered ziet een voordeel voor Ethereum.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
