Fidelity blijft zich maar uitbreiden als het op digitale assets aankomt en heeft straks in het eerste kwartaal van 2023 500 mensen in dienst. De vermogensbeheerder die voor 4,5 biljoen dollar aan assets beheert voor zijn klanten, is van plan om nog eens 100 mensen toe te voegen aan de ‘digitale assets’ afdeling.
Wat doet Fidelity met crypto?
In principe is het op dit moment alleen maar mogelijk om Bitcoin te kopen bij Fidelity. Daarmee heeft het bedrijf een hoge focus en geeft het aan weinig vertrouwen te hebben in de rest van de industrie. Ze beschouwen Bitcoin als het digitale goud en vooralsnog doen ze niets met altcoins. Daar komt verandering in, want binnenkort is het voor het institutionele publiek van Fidelity ook mogelijk om Ethereum te kopen.
De perceptie van institutionele beleggers over Ethereum is aan het veranderen. Na de transitie van Proof-of-Work naar Proof-of-Stake is het immers mogelijk om een rendement te pakken op Ethereum. Het is voor institutionele beleggers heel interessant om een vast rendement over hun Ethereum te kunnen vangen en te bedenken dat het platform weinig tot geen CO2 meer uitstoot na de transitie.
Fidelity groeit, terwijl industrie krimpt
Het bijzondere aan het feit dat Fidelity er 100 mensen bij wil nemen op de crypto-afdeling, is dat grote beurzen als Coinbase, Gemini en BlockFi juist mensen moeten ontslaan om overeind te blijven. Overigens is Binance een van de weinige partijen die net als Fidelity juist mensen aanneemt in deze crypto-winter.
Dat kan Binance doen, omdat het er bewust voor heeft gekozen om niet veel geld uit te geven in de bullmarkt. Bijvoorbeeld door geen dure reclames in te kopen tijdens de Amerikaanse superbowl-finale, wat sommige concurrenten wel gedaan hebben. Daardoor heeft het beursplatform van Changpeng Zhao (CZ) de ruimte om extra dingen te doen.
Pudgy Penguins stopt plotseling met game Pudgy Party ondanks miljoenen downloads
Volgens de ontwikkelaars wordt de focus volledig verlegd naar Pudgy World, een virtuele online wereld binnen het Pudgy Penguins-ecosysteem.
TV-gigant LG brengt advertentiemarkt naar eigen crypto-netwerk
De ARB-munt steeg ruim 5 procent nadat LG met Arbitrum een eigen layer-2 op Ethereum aankondigde voor de advertentiemarkt.
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar: gebruikers dreigen tegoeden te verliezen
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar. Gebruikers moeten vóór 9 juli hun tegoeden opnemen om permanent verlies te voorkomen.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
