Donald Trump is begonnen met het staken van Ethereum, zo riep Eric Connor vannacht op X. Die stelling klopt overigens niet helemaal, want het gaat om World Liberty Financial, het DeFi-fonds van de familie Trump, dat is begonnen met het staken van Ethereum. Waarschijnlijk heeft Trump weinig tot geen idee wat dat fonds precies uitvoert op de blockchain.
De president van de VS staked Ethereum
Eric Conner vindt het echter voldoende om hier “de president van de Verenigde Staten staked Ethereum” van te maken.
Ergens heeft hij natuurlijk een punt en ergens is het compleet gestoord dat we nu een Amerikaanse president hebben die indirect met dit soort dingen bezig is. Dat hadden we jaren geleden toch niet durven dromen.
Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat het om Donald Trump gaat, een uniek figuur in de Amerikaanse politiek en samenleving. Wat dat betreft valt het nog maar te bezien of we over vier jaar een vergelijkbare opvolger krijgen.
Binnen de Ethereum-gemeenschap vindt men het vooral bizar dat Donald Trump eerder is begonnen met staken dan de Ethereum Foundation. Daar is Eric Conner zo verbolgen over, dat hij vanaf vandaag geen “.eth” meer in zijn X-gebruikersnaam heeft.
“Ik ben geen dot eth meer”
Enkele uren geleden maakte Eric Conner bekend geen “dot eth” meer te zijn. Die keuze maakte hij nadat hij zich niet meer kon vinden in het leiderschap van de Ethereum Foundation.
“Wellicht zullen degenen in leiderschapsrollen zich op een dag weer schikken naar de gemeenschap, maar voor nu doe ik niet meer mee. Diep van binnen hoop ik echt dat Ethereum gaat slagen. Veel geluk,” aldus Conner.
Het gaat natuurlijk al heel lang niet goed met de Ethereum koers ten opzichte van de concurrentie bij Bitcoin en Solana. Ook XRP dreigt de nummer twee van de markt in te halen als de ontwikkelingen op deze manier doorzetten.
Wat denk jij? Gaat Ethereum nog een comeback maken, of sterft het project een stille dood?
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Ethereum koers daalt harder dan Bitcoin: Newsbit-analist wijst cruciaal niveau aan
ETH daalde harder dan Bitcoin en testte een zone die al jarenlang redding biedt. Newsbit-analist is de grafieken ingedoken – lees de analyse.
Bitmine doet grootste Ethereum-aankoop van 2026 tijdens pijnlijke crash
De grootste Ethereum treasury ter wereld koopt agressief bij en nadert zijn doel van 5 procent marktaandeel.
Tom Lee voorspelt Ethereum koers van $250.000 door opkomst van AI
Analist Tom Lee voorspelt dat Ethereum naar 250.000 dollar kan stijgen, gedreven door AI en bedrijven die het netwerk overnemen.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
