Elon Musk vroeg vandaag op Twitter naar de mening van zijn volgers over de inflatie van Amerikaanse dollar in de komende jaren. Daarnaast vertelde hij dat hij zijn Bitcoin, Ethereum en Dogecoins niet zal verkopen.
As a general principle, for those looking for advice from this thread, it is generally better to own physical things like a home or stock in companies you think make good products, than dollars when inflation is high.
— Elon Musk (@elonmusk) March 14, 2022
I still own & won’t sell my Bitcoin, Ethereum or Doge fwiw.
Het grote inflatie debat
Nu de inflatie op een hoogtepunt ligt, zeker in Amerika, is het debat hierover actueler dan ooit. De vraag van Musk kreeg dan ook veel reacties. De oprichter van MicroStrategy, genaamd Michael Saylor, reageerde op Musk’s tweet en zei:
“De consumenteninflatie zal voor een tijd lang rond het hoogste niveau ooit blijven, en de activa-inflatie zal tweemaal zo snel lopen als de consumenteninflatie. Zwakkere valuta’s zullen instorten en de vlucht van kapitaal van contanten, schulden en waardeaandelen naar schaars eigendom zoals bitcoin zal toenemen.”
USD consumer inflation will continue near all time highs, and asset inflation will run at double the rate of consumer inflation. Weaker currencies will collapse, and the flight of capital from cash, debt, & value stocks to scarce property like #bitcoin will intensify.
— Michael Saylor⚡️ (@saylor) March 14, 2022
Wil jij Crypto verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.
“Ik zal mijn Bitcoin, Ethereum en Dogecoin niet verkopen”
Saylor schreef in zijn tweet dus dat men een toevlucht zal gaan nemen naar cryptocurrencies. Daar was Musk het echter maar deels mee eens. De CEO van Tesla antwoordde:
“Het is over het algemeen beter om fysieke dingen zoals een huis of aandelen te bezitten in bedrijven waarvan je denkt dat ze goede producten maken dan dollars wanneer de inflatie hoog is. Ik bezit nog steeds en zal mijn Bitcoin, Ethereum of Dogecoin niet verkopen voor wat het waard is.”
Elon Musk reageerde ook op Scott Galloway’s Twitter-bericht waarin hij de Amerikaanse dollar de “meest innovatieve betalingstechnologie en waardeopslag” noemde. Musk reageerde met een sarcastisch lachende emoji.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
