De rijkste man ter wereld, wiens nettowaarde deze week een $250 miljard bereikte, waarschuwt ons voor een sterke inflatie druk. Wellicht is het investeren in de Bitcoin wel de manier om dit gevaar te ontlopen.
Inflatie is een steeds groter probleem
De Federal Reserve van de Verenigde Staten geeft toe dat inflatie niet meer weg te denken is. Elon Musk vertelt echter dat devaluerende valuta’s een steeds groter probleem aan het worden zijn.
“Op korte termijn zien we een sterke inflatiedruk. Ik weet niet hoe het zit op lange termijn maar het lijkt een groot probleem.” Zo zei Musk in een Twitter-debat met Ark Invest CEO Cathie Wood en MicroStrategy CEO Michael Saylor.
Musk, Wood, Saylor en ook de CEO van Twitter genaamd Jack Dorsey zijn het erover eens dat inflatie aan de gang is en een probleem kan gaan vormen. Het betekent namelijk dat het spaargeld van de normale burger steeds minder waard wordt en mensen minder spullen kunnen kopen voor hetzelfde geld.
“Inflatie is overal aanwezig. Het is duidelijk zichtbaar in een reeks van producten, diensten en activa die momenteel niet gemeten worden door CPI of PCE.” zo schreef Saylor.
Bitcoin is de meest praktische oplossing voor een consument, investeerder of bedrijf dat op zoek is naar inflatiebescherming
Bitcoin kan nog terugkeren naar Tesla
De CEO van Tesla maakt zich dus zorgen over inflatie en precies dat is terug te zien aan zijn enorme Bitcoin investering die hij deed eerder dit jaar. Daarnaast heeft Tesla onlangs aan de SEC laten weten dat het misschien wel weer Bitcoin gaat accepteren voor zijn producten. In het document dat het bedrijf stuurde naar de SEC staat namelijk het volgende:
Tijdens de negen maanden eindigend op 30 september 2021, kochten we een totaal van $ 1,50 miljard aan bitcoin. Daarnaast hebben we gedurende de drie maanden eindigend op 31 maart 2021 bitcoin geaccepteerd als betaling voor de verkoop van bepaalde van onze producten in gespecificeerde regio’s. Dit is afhankelijk van de toepasselijke wetgeving, en hebben we deze praktijk in mei 2021 opgeschort. Het is mogelijk dat we in de toekomst de praktijk van transacties in crypto valuta (‘digitale activa’) voor onze producten en diensten opnieuw opstarten.
Dit alles laat zien dat steeds meer mensen, zelfs de rijkste mensen van deze wereld, Bitcoin steeds meer als afdekking tegen inflatie beginnen te zien.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
