De afgelopen maanden stappen steeds meer bedrijven in Ethereum (ETH). Sharplink Gaming zette als eerste de toon en heeft inmiddels al een flinke voorraad van de altcoin opgebouwd. Toch klinkt er vanuit de top een duidelijke waarschuwing voor iedereen die in hun spoor wil treden.
Extra rendement gaat hand in hand met extra risico
In een gesprek met Bankless zei Sharplink CEO Chalom dat zogeheten “yield chasing” bij Ethereum-bedrijven gevaarlijk kan zijn. Daarmee doelt hij op ondernemingen die hun ETH-voorraad gebruiken om zoveel mogelijk extra rendement te behalen.
Sharplink Gaming verdient bijvoorbeeld een paar procent rente door al hun ethereum te staken. Alle munten zijn vastgezet in speciale smart contracts en worden gebruikt om het blockchain-netwerk te beveiligen en transacties te verwerken.
Staking is een relatief veilige manier om extra rendement te pakken, zeker als je (zoals Sharplink doet) zelf de touwtjes in handen neemt.
Volgens Chalom zijn er ook manieren om dubbele cijfers aan rendement te behalen. Dan hebben we het over de zeeën aan mogelijkheden in de wereld van decentralized finance (DeFi).
Maar daar kleven stevige risico’s aan. Hij wijst op kredietrisico, tegenpartijrisico, looptijdrisico en smart contract-risico. Vooral bedrijven die laat instappen en verliezen proberen goed te maken, zouden volgens hem onverantwoorde stappen kunnen zetten.
“Het grootste gevaar is dat partijen die achterlopen extra risico’s nemen die niet verstandig zijn,” aldus Chalom. Volgens hem kan dat de hele sector “besmetten” als er onverstandige keuzes worden gemaakt in kapitaalstructuur of rendementsmodellen.
Sharplink koopt opnieuw duizenden ETH
Sharplink Gaming kocht begin juni zijn eerste ethereum-stapel en heeft sindsdien al 2.318 ETH verdiend door middel van staking. Deze beloningen zijn momenteel bijna 10 miljoen dollar waard, omgerekend zo’n 8,57 miljoen euro.
Het marketingbedrijf gelooft dat Ethereum het fundament wordt van het toekomstige globale financiële systeem. “We kijken naar een kans die een decennium lang – of zelfs nog langer – kan duren om het wereldwijde financiële systeem opnieuw op te bouwen op andere, gedecentraliseerde rails,” zo citeert Sharplink Chalom op X.
Zo’n beetje iedere week breidt het Nasdaq-bedrijf zijn Ethereum-reserve wel uit. Zo kocht het vorige week nog 39.008 ETH voor een totaalbedrag van ruim 176 miljoen dollar, zoals gisteren aangekondigd werd op X.
In totaal staan er nu 837.230 ETH op de balans met een huidige waarde van 3,6 miljard dollar. Alleen Bitcoin-miner Bitmine Immersion Technologies bezit als beursgenoteerd bedrijf nog meer ethereum: 1,87 miljoen stuks met een waarde van 8,04 miljard dollar.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
