Verwacht wordt dat het Ethereum (ETH) mainnet binnenkort zal gaan fuseren met het beacon chain Proof-of-Stake (PoS)-systeem. Hierdoor komt er een einde aan Proof-of-Work (PoW) voor de blockchain van Ethereum.
Samenvoeging op het Kiln Testnet
Het Mainnet zal de mogelijkheid brengen om smart contracts uit te voeren in het Proof-of-Stake systeem, plus de volledige geschiedenis en de huidige staat van Ethereum. Het doel is ervoor te zorgen dat de overgang soepel verloopt voor alle Ethereum houders en gebruikers.
Onlangs nog kondigde de Ethereum Foundation aan dat de ‘samenvoeging’ met succes is uitgevoerd op het Kiln testnet. Het evenement vond plaats op 15 maart, waarbij de ontwikkelaars van Ethereum deze mijlpaal roemden. Hiermee is de bakenketen gefuseerd met het Kiln testnet.
Het Kiln Testnet is het laatste publieke testnet voor de overgang naar Proof-of-Stake, die later dit jaar zou moeten plaatsvinden. Dit is een enorm belangrijke mijlpaal voor het Ethereum netwerk, nu het zich voorbereidt op de grootste veranderingen sinds de oprichting.
In een officiële post van de Ethereum Foundation staat zelfs: ‘Applicatie- & tooling-ontwikkelaars, node-operators, infrastructuurproviders en stakers worden sterk aangemoedigd om te testen op Kiln om een soepele overgang op bestaande publieke testnets te verzekeren.’
Wil jij Ethereum verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.
Wat zou er kunnen veranderen voor Ethereum na de fusie?
Brian Krogsgard, de mede-oprichter en CMO van Flip, zei het volgende tijdens een verschijning op een podcast:
“De waarschijnlijkheid van Ethereum netto deflatoir consequent is vrij hoog na de fusie. Bitcoiners gaan zich moeten afvragen of ze minder nut hebben en mild inflatoir zijn in plaats van regelmatig deflatoir. Ethereum heeft ook het potentieel om vijf-cijferige activa te gaan na de samenvoeging.”
Vreemd genoeg beweerde hij ook dat de samenvoeging waarschijnlijk zal worden ingezet in een bear market. Wat dit betekent is dat de markt de fusie misschien niet onmiddellijk zal aanvaarden.
De markt in de gaten houden: Berenmarkt of supercyclus?
Kijkend naar de huidige grafiek, kan de markt zich opmaken voor een aantal potentieel moeilijke weken in het verschiet, vergelijkbaar met die van 2018 en 2019. Ethereum verloor toen 90-95%. EOS verloor 99%. Bitcoin daalde met 85-90%.
In het geval dat de toekomst de beercyclus van 2018 nabootst, zouden we gewoon pieken tot dalen kunnen zien van all-time highs zoals 85% tot het absolute minimum.
Dit is echter niet de enige route die de markt kan nemen. In feite, met een beursuitstroom die onlangs een nieuw hoogtepunt bereikte en andere metrics die bullish leunen, is het waarschijnlijker dat de richting die ETH zal nemen noordelijk zal zijn.
We kunnen ook kijken naar een potentiële super-cyclus in de toekomst. In plaats van te dalen, gaat de grafiek misschien zijwaarts. Met de oorlog, COVID-19 versoepeling, en de prijs die weer omhoog komt, zouden deze factoren wel eens kunnen leiden tot de volgende hausse. Ten slotte is Bitcoin-mining nu winstgevend. Dat geldt ook voor deelname aan het ecosysteem. Sterker nog, volgens de directeur. Hij zei hierover het volgende:
“De laatste keer dat Bitcoin-miners moesten stoppen omdat Bitcoin-mining duurder was dan de Bitcoin die ze als beloning kregen, dat is geen super-cyclus. Je gaat door een zogenaamd bearmarkt en alle activiteit blijft winstgevend in de markt en behoudt de productiviteit. Dat is een soort super-cyclus.”
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
