De Metaverse is nog niet voor iedereen weggelegd. Dat is waarschijnlijk de belangrijkste les die de Europese Unie heeft geleerd nadat het een feest organiseerde waar weinig mensen op af kwamen. Het feest was bedoeld om de interesse van jonge mensen te wekken op het gebied van digitale en augmented reality, maar dat liep niet helemaal goed af.
Totaal geflopt feest
Dinsdag organiseerde de afdeling een “virtueel feest” om de jeugd uit te nodigen om het zogenaamde grenzeloze potentieel van de metaverse te verkennen. Ondanks de uitgaven van €387.000, kwam het feest niet echt op gang, aangezien er slechts zes personen kwamen opdagen.
Een van hen was Vince Chadwick, een correspondent die geen blad voor de mond nam door te zeggen dat de activiteit een “totale flop” was. Chadwick zei dat hij in totaal vijf andere deelnemers was tegengekomen op het hele feest.

Tegenslag voor het ambitieuze EU Metaverse plan
Het levenloze virtuele feest bleek een essentieel onderdeel te zijn van het Global Gateway Initiative van de Europese Commissie, dat tot doel heeft om tegen 2027 fondsen tot €300 miljard te besteden aan het opzetten van verschillende infrastructuren in ontwikkelingslanden.
Met een officiële trailer die midden oktober op sociale media werd geplaatst, moest de activiteit een middel zijn voor de jongeren om het initiatief te verkennen. Een woordvoerder van het project maakte bekend dat het gericht was op jonge individuen die veel van hun tijd op andere socialemediaplatforms zoals TikTok en Instagram doorbrengen. Er kwam echter geen enkel jong persoon opdagen.
Feest was al gedoemd nog voordat het begon
Het was al bekend dat een groot aantal medewerkers van de afdeling er geen vertrouwen in hadden dat het feest een spetterend succes zou worden, ondanks de hoeveelheid geld die werd uitgegeven om het mogelijk te maken. Enkele bronnen omschreven het zelfs als “digitale rotzooi” en ze noemde het “deprimerend en gênant”.
Ook zetten sommige Twitter-gebruikers vraagtekens bij de keuze van de EU waar ze haar geld aan zou uitgeven nu er enorme droogte is in Oost-Afrika en de UNHCR financieringsproblemen heeft voor voedsel voor kampvluchtelingen.
Al met al was het dus geen beste beurt voor de metaverse, maar al helemaal niet van de Europese Unie.
Franklin Templeton CEO onthult waarom Wall Street bang is voor blockchain
Franklin Templeton CEO Jenny Johnson stelt dat blockchain het verdienmodel van banken bedreigt, terwijl Wall Street juist versneld instapt.
Tokenisatie maakt opmars: Citi verwacht markt van 5,5 biljoen dollar
Citi verwacht dat tokenisatie groeit naar 5,5 biljoen dollar, terwijl Wall Street blockchain steeds sneller omarmt wereldwijd.
SEC geeft Paxos historische crypto-goedkeuring
Paxos krijgt als eerste blockchainbedrijf een SEC-licentie voor clearingdiensten. Een belangrijke stap voor de financiële sector.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
