Altcoin, Shiba inu

Floki logo verschijnt op voetbalshirt en stadion van SSC Napoli

Het team achter de Floki Inu (FLOKI) token heeft een sponsorovereenkomst getekend met de Italiaanse voetbalclub S.S.C. Napoli.


Sponsorovereenkomst met grote Italiaanse voetbalclub

S.S.C Napoli werd opgericht in 1926 en is een van de meest populaire voetbal teams in Italië. De club won zijn eerste Serie A-titel in 1987 onder leiding van het wereldwijde voetbalicoon Diego Maradona. Momenteel staat het op de eerste plaats in de competitie voor het seizoen 2021-2022.

Volgens een aankondiging op 23 november van S.S.C. Napoli zal het Floki Inu-logo met een Shiba Inu-hond die een Viking-helm draagt voor de rest van het huidige seizoen worden weergegeven op de achterkant van Napoli’s shirt. Bovendien wordt het weergegeven op de led-borden rond het stadion van het team.

Jay Cassano, aanhanger van Napoli en CEO van Cointelegraph, zei dat hij opgewonden was om te zien dat de club meer betrokken raakt bij de industrie. Daarnaast benadrukte hij het belang van crypto partnerschappen in professionele sporten als een weg naar een volledige crypto adoptie:

“We zien dat crypto bedrijven en -projecten zich richten op allerlei sporten. Van de NBA tot Europese voetbalcompetities. Vermoedelijk is crypto op zoek naar bredere acceptatie. Competities zoals de Serie A en La Liga zijn veel toleranter ten aanzien van crypto sponsoring dan bijvoorbeeld de NFL.”


Bredere acceptie in de sportwereld

Het Floki team voegt Napoli toe aan de lijst van voetbalclubs waar ze mee samen werken. Voorbeelden hiervan zijn de Kerala Blasters uit de Indian Super League en het Spaanse Cádiz uit de LaLiga. Floki lijkt een vergelijkbare route te volgen als de top crypto exchange FTX. Deze exchange heeft in 2021 agressief gezocht naar tal van reguliere sportpartnerschappen.

Napoli heeft niet bekendgemaakt of het een meerjarige sponsorovereenkomst is of hoeveel Floki aan de samenwerking heeft uitgegeven. Floki’s marketingafdeling merkte op dat de actie deel uitmaakte van de ambities van het project om de meest bekende en meest gebruikte crypto valuta ter wereld te worden.

Het Floki team werkt sinds eind september aan een grote marketing actie. Het project verklaarde dat het $1,5 miljoen had toegewezen aan advertentiecampagnes. Floki ziet Londen als een belangrijke locatie met zijn branding die wordt gekenmerkt door vervoersdiensten in de stad. Echter zijn de advertenties controversieel gebleken en trok het de aandacht van de Britse reclamewaakhond, de ASA.

Volgens een rapport van de BBC op 19 november zei de ASA dat het een reeks aan advertenties in deze sector aan het beoordelen was. Het kijkt of de advertenties de advertentieregels overtreden met betrekking tot ingewikkeld jargon en misleidende informatie. Het Floki Inu team zei echter dat zijn advertenties legaal zijn goedgekeurd en disclaimers bevatten met betrekking tot de volatiliteit van crypto assets.

Eerder deze maand tekende het Floki Inu-team ook een goedkeuringsovereenkomst met boksster en tweevoudig wereldkampioen zwaargewicht Tyson Fury. Als onderdeel van de promo deal zal Fury te zien zijn in de aankomende NFT-game met de naam “Valhalla”.