Blockchain Nieuws

Blockchain Nieuws

GameFi Platform DEA en Belgische voetbalclub KMSK Deinze gaan samenwerken

Het GameFi-platformbedrijf ‘Digital Entertainment Asset Pte. Ltd.’, ofwel DEA afgekort, heeft bekend gemaakt dat ze een strategische partnerschap aangegaan zijn met ‘Deinze Football Club NV’ (KMSK Deinze’.


De samenwerking

Door de nieuwe samenwerking heeft de Belgische voetbalclub een nieuwe sponsor erbij gekregen. Naar verluidt zal de sponsoring ingezet worden om NFT’s, digitale activa en videogame-items te kopen op het PlayMining-gameplatform van DEA.

De samenwerking houdt ook in dat KMSK Deinze zal deelnemen aan DEA’s Play-to-Earn (P2E)-spellen, als een gaming guild. Dit houdt in dat het als een ‘gaming guild’ DEA zal gaan helpen om inkomsten te genereren uit games door te investeren in en organiseren van NFT’s voor het Play-to-Earn-model.

Tevens zal KMSK Deinze gaan helpen om de bekendheid van het videospel en zijn eigen token: DEAPcoin (DEP) in de Europese regio te laten vergroten. De CEO van ACAFP en vice-voorzitter van de raad van bestuur van KMSK Deinze zei het volgende:

“De stad Deinze, onder leiding van burgemeester Jan Vermeulen, werkt aan diverse maatregelen om de stad een nieuw leven in te blazen. Toen wij erover dachten een bijdrage te leveren aan de gemeenschap door middel van voetbal als lid van de gemeenschap, wilden we het potentieel van voetbal vrijmaken volgens de meest geavanceerde trend van die tijd. We onderschreven de missie van DEA, die pleit voor sociale bijdragen via GameFi. We kijken ernaar uit om samen te werken met Mr. Yoshida en de rest van het creatieve team van DEA.”


Wil jij Crypto verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.


Toekomstplannen

In de toekomst zal de samenwerking gaan inhouden dat er uitgebreidere Web3-iniatieven gecreëerd zullen worden. Dit omvat onder andere de creatie van een economische zone met behulp van zogenoemde ‘Watch-to-Earn’- en fantokens.

Naar verluidt is DEA van plan om de Belgische voetbalclub in ieder geval het aankomende seizoen te sponsoren. De voetbalclub behoort momenteel tot de tweede klasse in de Belgische Pro League. De CEO van DEA, Naoto Yoshida, zei als slot het volgende over de samenwerking:

“Ik respecteer KMSK Deinze, een voetbalclub met een lange geschiedenis, voor hun gedurfde uitdaging binnen de Web3-ruimte. Ik ben ervan overtuigd dat het bouwen van een economische zone met Play-to-Earn een duurzame en effectieve manier is om de sportcultuur te promoten. Wij kijken ernaar uit om met Deinze samen te werken om een geweldig precedent te scheppen.”

Zoeken

Jouw recente zoekopdrachten