Gavin Wood, de mede-oprichter van Polkadot, gaat terug treden als CEO van het blockchain-infrastructuurbedrijf Parity Technologies.
Rol van CEO niet aan hem uitbesteed
Wood zal bij Parity worden vervangen door de mede-oprichter ervan: Björn Wagner. Het bedrijf is een belangrijk ontwikkelingsbedrijf achter het ecosysteem van de Polkadot blockchain. Volgens Wood was de rol van CEO nooit aan hem uitbesteed. Hij zei hierover het volgende:
De rol van CEO is er nooit een geweest die ik begeerde (en deze dateert van lang voor Parity). Ik kan een korte tijd goed genoeg zijn om CEO te zijn, maar het is niet waar ik Ik ga eeuwig geluk vinden.
Oprichting Parity
Het is benoemingswaardig dat Wood nog steeds een meerderheidsaandeelhouder zal zijn in het bedrijf. Het bedrijf heeft zich bewezen in een aanhoudende krappe markt. Zij bleven hun team namelijk ondanks deze marktomstandigheden regelmatig uitbreiden. Eerder heeft Parity nog Eran Barak aangenomen als Chief Operating Officer van het bedrijf.
In 2015 heeft Wood Parity Technologies opgericht. Het bedrijf is verantwoordelijk voor het bouwen van de Kusama- en Polkadot-blockchain-ecosystemen. Polkadot is een PoS-consensus-blockchain, waarmee ontwikkelaars hun eigen blockchains kunnen maken die in staat zijn om met andere grootboeken te communiceren via een systeem van parachains.
Bitwise: de volgende cryptogolf draait niet om Bitcoin
Financiële adviseurs verliezen interesse in BTC en richten hun aandacht steeds vaker op stablecoins, tokenisatie en blockchaintoepassingen.
Franklin Templeton CEO onthult waarom Wall Street bang is voor blockchain
Franklin Templeton CEO Jenny Johnson stelt dat blockchain het verdienmodel van banken bedreigt, terwijl Wall Street juist versneld instapt.
Tokenisatie maakt opmars: Citi verwacht markt van 5,5 biljoen dollar
Citi verwacht dat tokenisatie groeit naar 5,5 biljoen dollar, terwijl Wall Street blockchain steeds sneller omarmt wereldwijd.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
