Opkomende markten lijken steeds vaker het voortouw te nemen voor de acceptatie van cryptovaluta. Dit stelt onder andere Ghana, een land in West-Afrika, in staat om binnenkort andere Afrikaanse landen inhalen met betrekking tot het gebruik van cryptocurrency.
Crypto-Adoptie-Leider in Afrika
Het blockchain-analyseplatform genaamd Chainalysis heeft een nieuw rapport gepubliceerd waarin onderzoekers ontdekten dat Ghana de potentie heeft om crypto-adoptieniveaus te bereiken die vergelijkbaar zijn met Kenia en Nigeria. Deze landen staan op de 11e en 19e plaats respectievelijk in de wereldwijde crypto-adoptie-index van het bedrijf.
Ook de CEO van het P2P-Platform genaamd Paxful is het hiermee eens. Ray Youssef, de CEO hiervan, liet weten dat de behoeften van de lokale bevolking en de huidige groeitrends in Ghana laten zien dat Ghana het potentieel heeft om een leider te worden op het gebied van crypto-adoptie in Afrika.
Handelsvolume uit Ghana groeit snel
Volgens Youssef is het handelsvolume uit Ghana op hun P2P-exchange in het afgelopen 2 jaar met ongeveer 400% gestegen. Volgens hem beschouwen veel Nigerianen Ghana in de zomer als hun thuis en leiden ze Ghanezen op over Bitcoin (BTC) en andere crypto.
Chainalysis vermeldde als slot ook dat de inzichten van Youssef aansluiten bij hun gegevens over Ghana. Het analysebedrijf voegde hier aan toe dat naast Ghana ook andere landen in Sub-Sahara Afrika naar verwachting een hoger niveau van crypto-gebruik zullen hebben, gezien het feit dat veel inwoners problemen blijven ondervinden die crypto voor hen zou kunnen oplossen.
TV-gigant LG brengt advertentiemarkt naar eigen crypto-netwerk
De ARB-munt steeg ruim 5 procent nadat LG met Arbitrum een eigen layer-2 op Ethereum aankondigde voor de advertentiemarkt.
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar: gebruikers dreigen tegoeden te verliezen
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar. Gebruikers moeten vóór 9 juli hun tegoeden opnemen om permanent verlies te voorkomen.
Cryptomarkt worstelt, maar tokenisatie groeit bijna 600% in anderhalf jaar
Tokenisatie van aandelen, goud en vastgoed groeit explosief terwijl banken en beleggers blockchain steeds vaker omarmen.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
