Nieuws, Trending

Google beëindigd Crypto advertentieverbod

Google beëindigt zijn ingrijpende verbod op crypto gerelateerde advertenties en plant om gereguleerde crypto exchanges toe te staan om te adverteren in Amerika en Japan. Het nieuwe beleid start in oktober.

Waarom Google crypto advertenties heeft verbannen

In maart kondigde Google aan om cryptocurrency gerelateerde advertenties te verbannen. Deze beperkingen waren bedoeld om consumenten te beschermen tegen grote verliezen en frauduleuze ICO’s. Hoewel de cryptocurrency hype zowel opwinding als rijkdom heeft opgeleverd, heeft het ook geleid tot fraude en oplichting. Dit omdat er niet of nauwelijks regelgeving te vinden is omtrent cryptocurrencies. Op verschillende punten, eerder dit jaar, stopte Google, Facebook, Snapchat en Twitter met het laten zien van crypto gerelateerde advertenties. De reden hiervoor was het stoppen van oplichters tegen te gaan. Echter, het beleid van de bedrijven was het verbannen van alle crypto advertenties. Hierdoor konden ook legitieme bedrijven niet adverteren. “We hebben geen kristallen bol om te weten waar de toekomst zal gaan met cryptocurrencies, maar we hebben genoeg consumentenschade of potentieel voor consumentenschade gezien dat het een gebied is dat we met uiterste voorzichtigheid willen benaderen.” Verklaarde Google tijdens het oorspronkelijke bericht.

Het nieuwe beleid van Google

Het nieuwe beleid van Google staat adverteerders over de hele wereld toe. Echter, de advertenties zullen alleen in Amerika en Japan worden laten zien. Daarnaast moeten geïnteresseerde bedrijven eerst een certificering aanvragen om advertenties weer te geven. Google volgt met deze aankondiging het beleid van Facebook. Facebook laat sinds juni legitieme en vooraf geregistreerde cryptocurrency adverteerders toe.

Zoeken

Jouw recente zoekopdrachten