Ethereum maakte in september de transitie van Proof-of-Work naar Proof-of-Stake. Over het algemeen is die transitie een groot succes geweest, maar er is ook kritiek. In eerste instantie was aan stakers beloofd dat ze hun fondsen zes maanden na de Merge konden opnemen. Die tijdlijn is inmiddels geschrapt, maar de kritiek gaat er vooral om dat er nu helemaal geen datum is.
Wachten tot 2024?
Het lijkt erop dat stakers moeten wachten tot 2024 voordat ze hun Ethereum kunnen opnemen uit de Proof-of-Stake blockchain. In het kader van de problemen bij FTX en enkele andere beurzen levert dat Ethereum nu grote kritiek op. Wat is de reden voor het uitstellen van deze ogenschijnlijk eenvoudige upgrade waarmee mensen zelf kunnen kiezen wat ze met hun fondsen doen?
Verschillende mensen op Twitter uiten nu hun ongenoegen over deze vreemde gang van zaken. Ergens laat het ook zien dat de gebruikers niet de baas zijn, maar een kleine groep van ontwikkelaars die alles bepalen voor het project. Uiteindelijk is Bitcoin door Satoshi Nakamoto bedacht als een vorm van geld waar de gebruiker het volledige beheer over heeft. Dat is hier duidelijk niet het geval.
Reactie vanuit Ethereum
Vanuit de Ethereum-gemeenschap is er inmiddels ook een reactie. Influencer sassal.eth laat weten dat het vooral Bitcoin-maximalisten zijn die olie op het vuur proberen te gooien. “Bitcoin maximalisten riepen continu dat de Merge er nooit zou komen. Op het moment dat de Merge er was, moesten ze op zoek naar iets nieuws om Ethereum in een kwaad daglicht te zetten. Nu zijn ze overgegaan op de claim dat het nooit mogelijk zal zijn op Ethereum op te nemen uit de staking-pool”, aldus sassal.eth.
Voor nu is het wachten op een officiële reactie vanuit de ontwikkelaars van Ethereum. Die hebben uiteindelijk de touwtjes in handen als het aankomt op dit soort beslissingen. We moeten ook niet vergeten dat de Merge pas twee maanden geleden is. Wat dat betreft is het goed mogelijk dat de opnames alsnog binnen de in eerste instantie gestelde termijn van zes maanden opengaan.
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
