Naar verluidt verplaatste de CEO van Axie Infinity miljoenen aan dollars van het governance-token (AXS) van de videogame net voordat ze de transacties bevroor na een hack ter waarde van $620 miljoen.
Grote transactie van $3 miljoen
Er zou een grote transactie gedaan zijn ter waarde van $3 miljoen aan Axie’s AXS-tokens op de populaire cryptocurrency exchange Binance. De transactie is inmiddels toegelicht door een woordvoerster van Sky Mavis. Zij gaf aan dat de acties een poging waren om de financiën van het bedrijf te ondersteunen.
Hun AXS-token kent sinds eind van 2021 lagere handelsvolumes en scherpe waardedalingen. Sky Mavis zou naar verluidt in een betere positie zijn om financiering veilig te stellen als het meer AXS op Binance zou hebben.
Handel met voorkennis slechts speculatie
Door de opmerkelijke timing van de transactie werd de CEO beschuldigd van handel met voorkennis. Deze beschuldigingen zijn nu weerlegd. De CEO heeft aangegeven dat deze speculatie ongegrond en vals was. Hij wees er vervolgens op dat het oprichtende team van Sky Mavis circa 7,5 miljoen dollar van een bekende Axie multisignature-wallet naar het Ronin Network heeft gestort voorafgaand aan het sluiten van de brug om te voorkomen dat short-sellers worden geactiveerd.
Eerder had Axie zijn Ronin Bridge op het Ethereum-netwerk opgeschort nadat ze een beveiligingsinbreuk hadden opgelopen. De bridge werd succesvol aangevallen waardoor ongeveer $620 miljoen gestolen kon worden. Sindsdien heeft Sky Mavis ongeveer $150 miljoen opgehaald bij diverse partijen als Binance, Animoca Brands, Andreessen Horowitz, Dialectic en Paradigm om gebruikers die door de hack waren getroffen, terug te betalen.
Dit heeft er toe geleid dat gebruikers weer vertrouwen kregen in de videogame. Hierdoor keerde aanzienlijke gebruikersaantallen terug naar de videogame. De nieuwe update van de game, Axie Infinity: Origin, kreeg ook meer downloads en het Land staking-aanbod van het bedrijf zag ook een aanzienlijke hoeveelheid aan activiteit. Het is momenteel nog niet bekend wat de volgende stap van de videogame zal zijn.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
