Solana (SOL) en Ethereum (ETH) leden de afgelopen week flinke verliezen, maar topanalist John Bollinger blijft opvallend optimistisch. Beide munten vormen volgens hem een cruciaal technisch patroon dat kan wijzen op een opwaartse doorbraak. De laatste keer dat Bollinger zo’n signaal zag, volgde een stevige rally.
Dubbele bodem hint op herstel voor ETH en SOL
De koersen van SOL en ETH tonen een zogeheten ‘dubbele bodem’, aldus veteraantrader John Bollinger op X. Een dubbele bodem is een klassiek bullish patroon dat lijkt op de letter ‘W’ en ontstaat wanneer een koers twee keer steun vindt op hetzelfde niveau. Dit duidt vaak op een einde van een dalende trend en kan voorafgaan aan een sterk koersherstel.
Wie is John Bollinger?
John Bollinger is een Amerikaanse financieel analist en de bedenker van de Bollinger Bands, een populaire technische indicator die wordt gebruikt om prijsschommelingen in grafieken te analyseren.
Solana vond recent steun rond het niveau van 175 tot 180 dollar, terwijl Ethereum rond de 3.800 dollar stabiliseerde. Analist InvestorPlatt koppelt aan ETH een concreet prijsdoel en verwacht dat de token binnen twee weken kan stijgen naar 5.000 dollar. Dat zou een toename van bijna 30 procent betekenen.
Veel beleggers volgen de huidige voorspelling van John Bollinger nauwgezet. In september 2022 deed hij namelijk een soortgelijke uitspraak over Ethereum, vlak voordat de koers steeg van 1.290 naar 4.000 dollar. De populaire analist Satoshi Flipper noemt het zelfs een signaal dat “slechts eens per jaar” voorkomt, en schrijft: “Stel je voor dat je dit signaal negeert. Ik in elk geval niet.”
SOL koers blijft voorlopig achter
De Solana koers kan een nieuwe impuls goed gebruiken. Na een stevige opleving in oktober verloor SOL de afgelopen maand ongeveer 18 procent aan waarde. Daarmee presteert de munt zwakker dan veel andere grote crypto’s. Ter vergelijking: Bitcoin daalde in diezelfde periode met slechts 4,3 procent, terwijl concurrent Ethereum een verlies noteerde van 8,1 procent.

SOL handelt op het moment van schrijven op ongeveer 184 dollar. Daarmee staat de token nog altijd ruim 37 procent onder zijn all-time high van 293 dollar, die begin dit jaar werd bereikt.
Naast de dubbele bodem is echter ook analist Kamran Asghar optimistisch. Hij ziet een symmetrische driehoek in de koersgrafiek van Solana, waaruit de token binnenkort zou kunnen uitbreken. Zo’n patroon ontstaat wanneer de koers steeds kleinere uitslagen maakt en wijst vaak op een aanstaande grote beweging.
Asghar verwacht dat Solana mogelijk nog een keer terugzakt richting de onderzijde van de driehoek, voordat een uitbraak naar boven volgt. In dat scenario zou de koers kunnen stijgen richting 210 tot 220 dollar. Dat zou vanaf het huidige niveau een stijging van bijna 20 procent betekenen.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Crypto koersupdate: Bitcoin op glad ijs, maar Solana stijgt 8%
Bitcoin herstelt, maar hangt nog wel aan een zijden draadje. Analist ziet nu wel wat hoopvolle signalen in de grafieken. Lees meer.
Zuid-Koreaanse bank sluit samenwerking met Solana voor digitale transformatie
Samen met Solana test Toss Bank blockchainbetalingen en verkent het toepassingen voor stablecoins en tokenisatie.
Morgan Stanley wil goedkoopste Ethereum- en Solana-fondsen van Amerika lanceren
De Amerikaanse grootbank dompelt zich steeds verder in de cryptowereld en wil nu spotgoedkope ETF’s voor Ethereum en Solana lanceren.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
