Blockchain

Lionel Messi tekent meerjarige deal om Socios te promoten

Socios heeft aangekondigd dat Lionel Messi een deal heeft getekend om het cryptobedrijf voor de komende drie jaar te promoten.


De opkomst van Socios binnen de sportwereld

Lionel Messi heeft een deal getekend voor $20 miljoen om het fantokenplatform Socios te promoten. Messi zal deelnemen aan verschillende promotionele en educatieve campagnes. De slogan van de eerste campagne is ‘be more’ en zal worden gebruikt om gebruikers naar het Socios-platform te lokken.

“Socios.com bestaat om de ervaring van fans te verbeteren. Het is er om fans in staat te stellen ‘meer te zijn’. Ik ben er trots op deel te nemen aan de missie van Socios.com om een meer verbonden en lonende toekomst voor fans over de hele wereld te creëren,”. Aldus Lionel Messi in een voorbereide uitspraak

De fantokens van Socios zijn op Ethereum gebaseerde cryptocurrencies die zijn gekoppeld aan populaire voetbalteams. Paris Saint-Germain, het Franse team waar Messi voor speelt, heeft momenteel een op Socios gebaseerde fantoken onder de naam PSG. Volgens CoinMarketCap is de PSG munt de afgelopen 24 uur met ongeveer 1,3% gestegen. Andere teams op het platform zijn AS Roma, Arsenal, Manchester City, Barcelona, Juventus, AC Milan en vele anderen.


Wil jij Crypto verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.


Wat zijn de fantokens van Socios?

Fantokens lijken erg op governancetokens in de wereld van gedecentraliseerde financiën (DeFi), waarbij houders privileges krijgen zoals exclusieve voordelen en stemrechten.

Houders van fantokens ontvangen extra VIP-beloningen die aan de respectievelijke teams zijn gekoppeld. Deze munten geven houders ook de mogelijkheid om te stemmen op zaken als de introductiemuziek voor de aftrap of zelfs welk shirt een team zal dragen voor wedstrijden.

Op 16 april kunnen de bezittesr van Arsenal’s AFC-fantoken stemmen over wat de Gunners zullen dragen tijdens hun wedstrijd tegen Southampton. Ze kunnen kiezen tussen het derde uitshirt van het team of het primaire uitshirt. Ondanks de beloofde innovatie zijn regelgevers niet zo enthousiast over de fantokens.

De Britse Advertising Standards Authority (ASA) verbood onlangs advertenties waarin de fantoken van Arsenal wordt gepromoot. De ASA zei dat de advertenties investeringen in cryptoassets bagatelliseerden en dat ze profiteerden van de onervarenheid of goedgelovigheid van de consument. Daarnaast illustreerde ze het risico van de investering niet en maakten ze niet duidelijk dat het ‘token’ een crypto munt was.