Maandag maakte Tesla bekend dat hetย $1,5 miljard aan Bitcoinย hadย gekochtย en de cryptocurrency zou gaan accepteren als betaling voor zijn elektrische auto’s.ย Opvallend was dat een Reddit-gebruiker een maand eerder a; onthulde dat de autofabrikant de stap zou zetten.
“Je hoorde het hier eerst”
De Reddit-gebruiker onder de naam van “TSLAinsider”, beweerde in een bericht van 2 januari dat Tesla een cryptocurrency-aankoop van $800 miljoen zou doen,ย melddeย deย New York Post. In de Reddit-post stond:
“Je hoorde het hier eerst – ons bedrijf heeft zojuist voor 800 miljoen aan Bitcoin gekocht”
Verder zei hij (volgens Reuters):
โIk ben een softwareontwikkelaar in R&D bij Tesla in Californiรซ. In de afgelopen 72 uur kocht ons bedrijf 24.701 BTC tegen een gemiddelde prijs van $33.142.ย Ik heb geen idee wat er zal gebeuren als dit eenmaal in de krant komt, maar ik denk dat de prijs nog meer zal exploderen. “
The New York Post interviewde de Reddit-gebruiker in februari. Het was een 24-jarige student politicologie genaamd Hendrik. Hij onthulde toen dat de post een hoax was die hij bedacht toen hij high was van de drug LSD.
Hendrik vertelde de nieuwsuitzending in een e-mail: โAls je de waarheid wilt weten: ik ben een Duitse jongen en ik deed LSD terwijl ik deze post de afgelopen maand maakte. Ik had een ingeving dat Elon Bitcoin ging kopen, dus ik maakte deze post voor de grap. Nu schrijven alle kranten over de hele wereld erover, het is best grappig en eng om eerlijk te zijn.”
Waarom niet?
Hendrik zei verder dat hij het idee had om de post te maken nadat hij in december een Twitter-uitwisseling tegenkwam tussen Tesla-CEO Elon Musk en MicroStrategy-CEO Michael Saylor, wiens bedrijf $1 miljard aan digitale valuta kocht. Die tweets lieten hem geloven dat het elektrische autobedrijf hetzelfde zou kunnen doen.
“Ik en mijn vriendin namen LSD, en ik zag het gesprek tussen Michael Saylor en Elon Musk op Twitter. Ik dacht, ja, waarom zou hij geen Bitcoin kopen?” vertelde Hendrik in een Zoom-oproep. “Hij is gek en heeft veel geld, dus waarom niet?”
Nadat Hendrik maandag de aankondiging van Tesla hoorde over de Bitcoin-transactie, plaatste hij opnieuw op Reddit. Hij zei tegen zijn medegebruikers: “Ik zei het toch.”
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Crypto koersupdate: Bitcoin op glad ijs, maar Solana stijgt 8%
Bitcoin herstelt, maar hangt nog wel aan een zijden draadje. Analist ziet nu wel wat hoopvolle signalen in de grafieken. Lees meer.
Grote zorgen over Bitcoin-grootmacht Strategy: kan Saylors bedrijf omvallen?
Bitcoin is hard gecrasht door grote zorgen over Bitcoin-titaan Strategy. Ontdek wat er aan de hand is en hoe serieus de problemen zijn.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privรฉjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
