Het is waarschijnlijk geen geheim voor je dat het Meta van Mark Zuckerberg volop investeert in de Metaverse. Niet voor niets veranderde Facebook de naam van het bedrijf in Meta. We zijn nu enkele miljarden dollars verder en het resultaat is nog niet om over naar huis te schrijven.
“Zelfs medewerkers willen het niet gebruiken”
The Verge heeft het voor elkaar gekregen om enkele interne bedrijfsmemo’s van Meta op te duiken, waaruit blijkt dat het niet goed gaat met de Metaverse van Mark Zuckerberg. De problemen gaan zelfs zo ver dat het personeel dat de Metaverse bouwt geen interesse heeft om zich in het virtuele universum te begeven. Van hogerop hebben zij orders gekregen om zowel tijdens kantooruren als thuis tijd door te brengen in de Metaverse, maar dat doen ze maar weinig.
Nu schijnt het zelfs zo te zijn dat het Metaverse team tot het einde van het jaar in een “kwaliteitslockdown” zit. Het Metaverse team krijgt nog een paar maanden de tijd om grote fouten uit de Metaverse te halen en het uiterlijk van de wereld te verbeteren. In augustus reageerde Zuckerberg via Instagram nog redelijk wanhopig op de kritiek op het uiterlijk van de virtuele wereld.
Verplichte Horzon-sessies voor medewerkers
De problemen met de Horizon Worlds metaverse van Meta gaan zelfs zo ver, dat er nu een plan is om medewerkers te verplichten om met de metaverse te spelen. “Iedereen binnen de organisatie moet het zijn missie maken om verliefd te worden op Horizon Worlds.
Dat kan niet zonder het te gebruiken. Ga de wereld in, organiseer momenten dat je dit doet met collega’s en vrienden en ga de interactie met onze gemeenschap aan”, zo sprak Vishal Shah, de vicepremier van Meta’s metaverse.
De decentrale concurrentie van Meta zal stiekem in hun vuistje lachen om de problemen bij het miljardenbedrijf. Terwijl ze bij Meta grote problemen hebben om de metaverse van de grond te krijgen, bouwen de decentrale concurrenten van bijvoorbeeld Decentraland rustig verder.
Pudgy Penguins stopt plotseling met game Pudgy Party ondanks miljoenen downloads
Volgens de ontwikkelaars wordt de focus volledig verlegd naar Pudgy World, een virtuele online wereld binnen het Pudgy Penguins-ecosysteem.
TV-gigant LG brengt advertentiemarkt naar eigen crypto-netwerk
De ARB-munt steeg ruim 5 procent nadat LG met Arbitrum een eigen layer-2 op Ethereum aankondigde voor de advertentiemarkt.
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar: gebruikers dreigen tegoeden te verliezen
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar. Gebruikers moeten vóór 9 juli hun tegoeden opnemen om permanent verlies te voorkomen.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
