Galaxy Digital CEO Mike Novogratz is van mening dat Sam Bankman-Fried doorgedraaid is en naar de gevangenis moet. Het is volgens Novogratz bizar dat Bankman-Fried in zijn interview met The New York Times aangaf dat hij nooit fraude wilde plegen.
Hij is gestoord
Na het luisteren van twee interviews is Novogratz tot een duidelijke conclusie gekomen. “Het is verrassend dat zijn advocaten hem laten praten. […] hij is gestoord”, aldus Novogratz. Overigens gaat de CEO van Galaxy Digital ook niet helemaal vrijuit. Hij liet namelijk eerder dit jaar een Luna-tattoo zetten. Luna is onderdeel van het Terra-protocol dat op spectaculaire wijze implodeerde in mei van dit jaar.
Overigens stopte Novogratz niet bij de woorden dat Bankman-Fried gestoord is. Volgens de miljardair zou het goed zijn als de oprichter en voormalig CEO van FTX naar de gevangenis gaat. “De realiteit is dat Sam en zijn kompanen fraude hebben gepleegd. Hij stal geld van mensen en moet naar de gevangenis”, aldus Novogratz over Bankman-Fried.
Novogratz is slachtoffer
Overigens is het niet vreemd dat Novogratz deze mening heeft over Bankman-Fried en de rest van FTX. Galaxy Digital, het fonds van Novogratz, is ook slachtoffer van de problemen bij FTX. In totaal gaat zijn beleggingsfonds voor 76,8 miljoen dollar de boot in. Daarmee verliest Novogratz wederom geld aan oplichterij dit jaar. Eerst was het Luna, waar hij vanwege de tattoo ook een deel van zijn reputatie verloor, en vervolgens FTX.
De meningen binnen de industrie over Bankman-Fried zijn inmiddels wel duidelijk. “Sam Bankman-Fried praat onzin. Hij kan geen normaal antwoord geven of in de camera kijken en graaft een steeds dieper gat voor zichzelf”, aldus een woedende Will Clemente. Vrijwel niemand binnen de industrie lijkt nog enige vorm van sympathie voor Sam Bankman-Fried te hebben.
De conclusie is dat hij met FTX miljoenen mensen voor de gek heeft gehouden om daar zelf rijk van te worden. Uiteindelijk heeft hij ook ‘papieren Bitcoin’ verkocht. Dat wil zeggen Bitcoin die helemaal niet bestaan, waardoor er praktisch gezien meer in omloop komen. Onder andere daarmee heeft hij de hele Bitcoin-gemeenschap schade aangedaan.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
