Het videogamebedrijf ‘Phat Loop Studios’ heeft flink onder vuur gelegen vanwege het verlaten van zijn Kickstarter en crypto-gefinancierde MMORPG-game genaamd ‘Untamed Isles’. Zij ontkennen nu alle beschuldigingen dat het opgehaalde geld van hun geldschieters verloren is gegaan door in crypto te investeren.
Alle opgehaalde fondsen worden aan videogame besteed
Untamed Isles is een beetje een Pokémon-achtige videogame met een open wereld én online. Je kunt bijvoorbeeld verschillende soorten monsters vangen en deze gebruiken om gevechten mee te doen. Enkele van de community beschuldigen de ontwikkelaars nu echter van het uitgeven van de opgehaalde fondsen om te wedden op de cryptomarkten.
De ontwikkelaars hebben nu echter in een verklaring laten weten dat zij achter hun project staan. Op Kickstarter wisten ze maar liefst $841.000 NZD op te halen, of ongeveer €519.000. Volgens het team worden al deze fondsen besteed door de studio aan de videogame.
Fondsen zijn uitgeput
Momenteel is de game-ontwikkeling naar verluidt in onderbreking. Dit doordat het bedrijf al zijn beschikbare fondsen uitgeput heeft. Dit komt omdat meerdere investeerders zich teruggetrokken hebben vanwege zorgen over zowel de economische- als de cryptomarkt.
Het gameproject was onderweg naar zijn release dat oorspronkelijk voor deze oktober gepland stond. Door echter niet meer aan alle financiële eisen te voldoen wordt deze release nu verplaatst. Het is nog niet bekend wanneer de videogame nu uitkomt, als dit überhaupt al het geval gaat zijn. Op zijn hoogtepunt had het bedrijf meer dan 70 medewerkers in dienst, die meer dan 2 jaar aan de game hebben gewerkt.
Door de crash van de cryptomarkt hebben diverse investeerders ervoor gekozen om zich terug te trekken. Deze investeerders waren echter wel van groot belang voor de laatste loodjes voor de release van het spel. Oorspronkelijk was de videogame ontworpen om te starten met een NFT-implementatie. De plannen hiervoor zijn echter weer teruggetrokken.
Legitimiteit van gamebedrijf in twijfel getrokken
Doordat de ontwikkeling van de game nu vlak voor release opeens onderbroken wordt heeft bij een deel van de investeerders en crypto-community voor twijfels gezorgd. Velen betwijfelen de legitimiteit van het bedrijf nu. Zo zouden ze de crash gebruiken als excuus voor het mislukken van het project.
Het is tot slot niet bekend in hoeverre het project daadwerkelijk de crypto-implementatie wou doorvoeren. Toch wordt er door het team benadrukt dat dit nog steeds het plan is.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
