Waar gamingbedrijven nog wel eens geplaagd worden als ze de NFT-wereld ontdekken, hopen leidinggevenden die binnen dezelfde NFT-gamingindustrie werken dat er dit jaar meer traditionele gamingbedrijven in de ruimte zullen springen.
Huidige P2E-markt nog te gebrekkig
Volgens Aleksander Larsen, de mede-oprichter van Sky Mavis, wat op zijn beurt het team achter het populaire spel Axie Infinity is, zou het slechts een kwestie van tijd zijn voordat meer grote spelers de NFT-ruimte betreden.
Het gaat hierom niet specifiek om alleen gamebedrijven, maar onder andere ook grote techbedrijven als Google en Microsoft. Zo wordt er bijvoorbeeld op de Google Cloud een Ronin Network Validator uitgevoerd. Toch is het huidige Play-to-Earn (P2E)-model volgens Larsen nog gebrekkig. Hierover zei hij het volgende:
Als pioniers achter de eerste grote Play-2-Earn-game kan ik met vertrouwen zeggen dat het niet werkt in de huidige staat. Games moeten in de eerste plaats leuk zijn met een solide economie, waardoor sommige spelers wat eraan kunnen verdienen.
NFT-modellen zijn relevant maar moeten worden verbeterd
Ook Zo Wei, die zakelijk directeur is bij BNB Chain, denkt hier ongeveer hetzelfde over als Larsen. Toch zouden er nog wat meer experimenten uitgevoerd moeten worden om de symbolische economieën van de meeste games duurzamer te maken. Wei zei het volgende:
De focus lag te sterk op het verdienmechanisme en niet genoeg op het plezier van games. Toch kunnen zowel P2E- als M2E-concepten relevant zijn, alhoewel er wel verbetering nodig is op deze gebieden.
Maar afgezien van deze NFT-modellen die gebruikt kunnen worden bij videogames, is Wei van mening dat ook de blockchain-technologie enkele onmisbare voordelen kan bieden. Waar volgens Wei al talloze gamestudio’s zich aan Web3 gewaagd hebben, zal deze trend zich gedurende dit jaar voortzetten.
Meer bedrijven zullen markt betreden
Ook een partner bij een op gaming gericht risicokapitaalbedrijf genaamd Bitkraft Ventures, Carlos Pereira, is ervan overtuigd dat er meer gamingbedrijven zich gedurende dit jaar bij zullen komen. Hij zei hierover het volgende:
In 2022 zagen we veel financieringsrondes met betrekking tot spin-off-achtige projecten van traditionele Amerikaanse en Europese gamingbedrijven en wij verwachten dat deze trend zich voortzet, met enkele spraakmakende openbare lanceringen in 2023.
Volgens Pereira zijn Aziatische gamingbedrijven meer publiekelijk geweest in hun crypto-push, maar dat betekent niet dat westerse bedrijven de markt niet binnendringen. Ze zijn echter wel wat voorzichtiger met hun PR op dit gebied.
Ook Pereira is het eens met Wei dat de huidige gebruikte modellen bij NFT-gaming niet geschikt genoeg zijn. Het zou volgens hem geen manier bieden om gamers aan te trekken die zouden betalen om de videogame te spelen. Hier zou dan ook nog verandering in moeten komen, de modellen zullen verbeterd moeten worden. Het is op dit moment nog niet bekend wat de volgende stap van NFT-gaming precies zal gaan zijn.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
