Blockchain Nieuws

Blockchain Nieuws

Nike vraagt ​​trademark voor virtuele goederen aan

Nike heeft vier aanvragen ingediend om virtuele goederen te patenteren bij het US Patent and Trademark Office.


Aanvragen voor verschillende digitale goederen

Nike heeft volgens Bloomberg een handelsmerk aangevraagd voor zijn merk voor virtuele en downloadbare goederen. 

Op 27 oktober diende de sportkledingverkoper vier verzoeken in bij het US Patent and Trademark Office. De aanvragen vermelden naar verluidt een assortiment aan digitale goederen, waaronder hoofddeksels, brillen, tassen, rugzakken en sportuitrusting. 

Bovendien zijn de aanvragen gebaseerd op intent-to-use-basis. Dit betekent dat de patenten zelf pas definitief worden wanneer Nike ze commercieel gebruikt. 

Het nieuws komt te midden van Facebook’s (nu Meta’s) rebranding en omarming van de metaverse. Dit wordt een virtueel universum waar gebruikers met elkaar kunnen communiceren als digitale avatars. Deze virtuele omgevingen kunnen worden gebruikt voor sociale interacties, gaming of zelfs werk. 

Dit is niet de eerste keer dat de sportgigant Web 3-technologie omarmt. 

In 2019 kreeg Nike een patent voor ‘cryptografisch beveiligde digitale activa’, waaronder ‘Cryptokicks’. Deze bevatten volgens Yahoo Finance tokengegevens en attributen van een bijbehorende fysieke Nike-schoen in de echte wereld. 


Nike, Meta en de metaverse

Nike’s nieuwste reeks patenten arriveerde tijdens de rebranding van Facebook naar Meta. Volgens Mark Zuckerberg, CEO van Meta, markeert dit “begin van het volgende hoofdstuk voor internet”. 

De CEO van Meta, genaamd Mark Zuckerberg zei vorige week:

“Het volgende platform zal nog meer meeslepend zijn; een belichaamd internet waar je in de ervaring bent, niet alleen ernaar kijkt. We noemen dit de metaverse, en het zal elk product dat we aanbieden betrekken”.

“In de metaverse kun je bijna alles doen wat je maar kunt bedenken. Je kunt samenkomen met vrienden en familie, werken, leren, spelen, winkelen en creëren,” voegde hij eraan toe. 

Te midden van de rebranding gaf Zuckerberg een knipoog naar enkele van de problemen die Facebook en Zuckerbergs leiderschap hebben geteisterd, waaronder de ondermijning van privacy. “Privacy en veiligheid moeten vanaf de eerste dag in de metaverse worden ingebouwd”, zei Zuckerberg. 

Toch bestaan ​​er nog steeds veel van de controverses die de social-mediagigant hebben geteisterd. 

Frances Haugen, de productmanager van Facebook, die klokkenluider werd, lekte bepaalde documenten, de zogenaamde Facebook Files. Deze verwikkelden het social-mediaplatform van Zuckerberg in een overvloed aan controverses. Deze omvatten zwakke reacties op desinformatie over COVID-19, slechte behandeling van nepnieuws en nog slechtere reacties aan de bezorgdheid van werknemers over mensenhandel. 

Haugen zei ook dat de Facebook Files bewezen dat de sociale-mediagigant “groei boven veiligheid” prioriteerde. 

Ze zei onlangs dat ze financieel stabiel genoeg was om licht te werpen op deze controverses dankzij crypto-aankopen die ‘op het juiste moment’ zijn gedaan.

Zoeken

Jouw recente zoekopdrachten