De New York Digital Investment Group (NYDIG) heeft een extra 720 miljoen dollar opgehaald voor zijn Institutional Bitcoin Fund, zo blijkt uit een SEC-publicatie van afgelopen week. Een totaal van 59 investeerders heeft in het fonds geïnvesteerd. Uit het document blijkt niet wanneer NYDIG de aankopen gaat doen.
720 miljoen dollar aan Bitcoin
Laat duidelijk zijn dat het een Bitcoin-only fonds is en dat het geld direct ingezet wordt om Bitcoin te kopen. NYDIG is een partij die ‘het vuile werk’ opknapt voor institutionele beleggers en voor hen in Bitcoin investeert. Het institutionele publiek hoeft zo zelf niet het beheer en de beveiliging van hun Bitcoin te regelen. Binnenkort gaat NYDIG dus de markt op om voor 720 miljoen dollar aan Bitcoin te kopen.
Daaruit blijkt dat het institutionele publiek allesbehalve klaar is met Bitcoin. Dat de Bitcoin koers momenteel door een zwaar dal gaat is voor het institutionele publiek blijkbaar geen reden om niet te investeren. Integendeel zelfs, dat NYDIG er alleen al in slaagt om zoveel geld op te halen zegt genoeg over de interesse die er vanuit deze groep voor Bitcoin is.
NYDIG heeft zelf ook Bitcoin
Het in New York gevestigde NYDIG regelt overigens niet alleen het kopen van Bitcoin voor andere partijen. Zelf heeft het via zijn moederbedrijf Stone Ridge ook 10.000 Bitcoin in beheer. Die Bitcoin kocht het in oktober 2020 voor ongeveer 115 miljoen dollar. Inmiddels zijn die Bitcoin een stuk meer waard. Dat NYDIG een grote speler begint te worden, blijkt wel uit de waardering van het bedrijf tijdens de laatste investeringsronde.
In december vorig jaar haalde het bedrijf 1 miljard dollar op tegen een waardering van 7 miljard dollar. Momenteel heeft NYDIG de focus op het uitbreiden van de Bitcoin mining franchise van het bedrijf in Noord-Amerika en de institutionele adoptie van Bitcoin via onder andere het Lightning Netwerk. De tweede laag op Bitcoin die de potentie heeft om het netwerk tot wereldwijde schaal op te schalen.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
