Grote institutionele beleggers zoals de ‘New York Digital Group’ (NYDIG) blijven grote hoeveelheden Bitcoin kopen. Dit terwijl individuele beleggers nog altijd terughoudend zijn om cryptomunten te kopen.
NYDIG, een van de bedrijven die verantwoordelijk is voor de financiering van cryptominers tijdens de bull run van 2021, heeft onlangs zelfs 720 miljoen dollar opgehaald voor een product genaamd het ‘Institutional Bitcoin Fund’. Het bedrijf maakte deze informatie bekend in een aanvraag op 29 september aan de Securities and Exchange Commission. NYDIG zei dat zijn bitcoin-saldo een recordhoogte bereikte in het derde kwartaal van 2022.
Institutionele beleggers zien bearmarkt als koopkans
Terwijl retailbeleggers terughoudend zijn om in crypto te investeren is de huidige bearmarkt dus een geschikt moment gebleken voor institutionele spelers om in crypto te stappen.
Uit het ‘2022 Annual Global Hedge Fund-rapport’ van accountantskantoor PwC bleek dan ook dat meer dan een derde van de hedgefondsen in crypto heeft geïnvesteerd, dat is een stijging van 8% ten opzichte van 2021. Vermogensbeheergiganten Abrdn, BlackRock en Charles Schwab hebben zich ook gemengd in de cryptomarkt, mede gestimuleerd door klanten die blootstelling aan Bitcoin eisen. BlackRock heeft onlangs zelfs een ‘spot bitcoin private trust’ aangekondigd voor zijn institutionele klanten.
“Onze institutionele klanten zijn steeds meer geïnteresseerd in het verkrijgen van blootstelling aan digitale activamarkten”, zei Joseph Chalom, een BlackRock manager, in augustus 2022.
Ook het bedrijf met de meeste Bitcoin ter wereld, MicroStrategy, is niet gestopt met het kopen van Bitcoin. Het bedrijf kocht onlangs nog 301 extra BTC tokens.
Het lijkt er dus op dat institutionele beleggers de inherente volatiliteit van crypto hebben geaccepteerd en in crypto hebben geïnvesteerd als een langetermijnspel. En als je voor de lange termijn investeert is de bearmarkt natuurlijk een perfect moment om in te kopen.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
