Grote institutionele beleggers zoals de ‘New York Digital Group’ (NYDIG) blijven grote hoeveelheden Bitcoin kopen. Dit terwijl individuele beleggers nog altijd terughoudend zijn om cryptomunten te kopen.
NYDIG, een van de bedrijven die verantwoordelijk is voor de financiering van cryptominers tijdens de bull run van 2021, heeft onlangs zelfs 720 miljoen dollar opgehaald voor een product genaamd het ‘Institutional Bitcoin Fund’. Het bedrijf maakte deze informatie bekend in een aanvraag op 29 september aan de Securities and Exchange Commission. NYDIG zei dat zijn bitcoin-saldo een recordhoogte bereikte in het derde kwartaal van 2022.
Institutionele beleggers zien bearmarkt als koopkans
Terwijl retailbeleggers terughoudend zijn om in crypto te investeren is de huidige bearmarkt dus een geschikt moment gebleken voor institutionele spelers om in crypto te stappen.
Uit het ‘2022 Annual Global Hedge Fund-rapport’ van accountantskantoor PwC bleek dan ook dat meer dan een derde van de hedgefondsen in crypto heeft geïnvesteerd, dat is een stijging van 8% ten opzichte van 2021. Vermogensbeheergiganten Abrdn, BlackRock en Charles Schwab hebben zich ook gemengd in de cryptomarkt, mede gestimuleerd door klanten die blootstelling aan Bitcoin eisen. BlackRock heeft onlangs zelfs een ‘spot bitcoin private trust’ aangekondigd voor zijn institutionele klanten.
“Onze institutionele klanten zijn steeds meer geïnteresseerd in het verkrijgen van blootstelling aan digitale activamarkten”, zei Joseph Chalom, een BlackRock manager, in augustus 2022.
Ook het bedrijf met de meeste Bitcoin ter wereld, MicroStrategy, is niet gestopt met het kopen van Bitcoin. Het bedrijf kocht onlangs nog 301 extra BTC tokens.
Het lijkt er dus op dat institutionele beleggers de inherente volatiliteit van crypto hebben geaccepteerd en in crypto hebben geïnvesteerd als een langetermijnspel. En als je voor de lange termijn investeert is de bearmarkt natuurlijk een perfect moment om in te kopen.
Standard Chartered: bodem cryptomarkt lijkt achter ons
Standard Chartered ziet signalen dat de Bitcoin bodem is bereikt. ETF-instroom, Strategy en olieprijzen ondersteunen dat beeld.
Bitcoin koers profiteert van vredesdeal VS en Iran: hedgefondsen zetten massaal in op risico
Nu het Iran-risico afneemt, grijpen hedgefondsen terug naar hun strategie van voor de oorlog. Ook Bitcoin profiteert mee.
Strategy koopt weer Bitcoin, ondanks het miljardenverlies op papier
Na een zeldzame verkoop die de markt opschrikte, bewijst Saylor zijn woord: in 2 weken tijd nu 98 keer meer Bitcoin gekocht.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
