Dan Morehead, het hoofd van institutionele assets bij Pantera Capital, voorspelt een zonnige toekomst voor de crypto-industrie. Volgens de CEO van Pantera Capital is de bull markt in aantocht en duurt het niet lang voordat miljarden mensen blockchain technologie gebruiken.
Crypto gaat komend decennium levens veranderen
In een interview met CNBC zegt Morehead dat cryptocurrency’s in de toekomst aan populariteit zullen winnen vanwege de verbeteringen die ze in potentie aanbrengen in onze betaalsystemen. “Het belangrijkste om te onthouden is dat crypto zo disruptief is, dat het veel aspecten van ons leven gaat veranderen het komende decennium”, aldus een optimistische Morehead.
Verder voorziet Morehead dat miljarden particulieren de komende jaren de technologie zullen gebruiken, wat de koersen van digitale assets onvermijdelijk een boost geeft. “Ik voorzie een wereld waarin risico-assets over een paar jaar nog moeite hebben, maar blockchain tokens alweer op hun all-time highs bivakkeren”, zo gaat Morehead verder. “Honderden miljoenen mensen gebruiken vandaag de dag al blockchain technologie, maar in vier tot vijf jaar worden dat er miljarden”, zo ziet Morehead de toekomst voor zich.
Vroegere voorspellingen Morehead accuraat
Het klinkt allemaal onmogelijk wat Morehead hier roept, maar in het verleden zijn de voorspellingen van de CEO van Pantera Capital behoorlijk accurraat geweest. In maart 2020 claimde hij bijvoorbeeld dat de Bitcoin koers in de 12 maanden daarna een nieuwe all-time high zou bereiken. Precies één jaar na zijn uitspraak piekte de Bitcoin koers boven de 60.000 dollar uit.
Volgens Morehead focussen de meeste mensen zich echter teveel op Bitcoin, terwijl er ook veel andere waardevolle protocollen zijn. “We zijn allemaal gewend aan het gebruiken van Bitcoin als ingang naar de blockchain-wereld, maar er zijn honderden interessante projecten”, aldus Morehead. Voor de Bitcoin koers verwacht hij nog lange tijd een gemiddelde koerswinst van ongeveer 250 procent per jaar.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
