Dan Morehead, het hoofd van institutionele assets bij Pantera Capital, voorspelt een zonnige toekomst voor de crypto-industrie. Volgens de CEO van Pantera Capital is de bull markt in aantocht en duurt het niet lang voordat miljarden mensen blockchain technologie gebruiken.
Crypto gaat komend decennium levens veranderen
In een interview met CNBC zegt Morehead dat cryptocurrency’s in de toekomst aan populariteit zullen winnen vanwege de verbeteringen die ze in potentie aanbrengen in onze betaalsystemen. “Het belangrijkste om te onthouden is dat crypto zo disruptief is, dat het veel aspecten van ons leven gaat veranderen het komende decennium”, aldus een optimistische Morehead.
Verder voorziet Morehead dat miljarden particulieren de komende jaren de technologie zullen gebruiken, wat de koersen van digitale assets onvermijdelijk een boost geeft. “Ik voorzie een wereld waarin risico-assets over een paar jaar nog moeite hebben, maar blockchain tokens alweer op hun all-time highs bivakkeren”, zo gaat Morehead verder. “Honderden miljoenen mensen gebruiken vandaag de dag al blockchain technologie, maar in vier tot vijf jaar worden dat er miljarden”, zo ziet Morehead de toekomst voor zich.
Vroegere voorspellingen Morehead accuraat
Het klinkt allemaal onmogelijk wat Morehead hier roept, maar in het verleden zijn de voorspellingen van de CEO van Pantera Capital behoorlijk accurraat geweest. In maart 2020 claimde hij bijvoorbeeld dat de Bitcoin koers in de 12 maanden daarna een nieuwe all-time high zou bereiken. Precies één jaar na zijn uitspraak piekte de Bitcoin koers boven de 60.000 dollar uit.
Volgens Morehead focussen de meeste mensen zich echter teveel op Bitcoin, terwijl er ook veel andere waardevolle protocollen zijn. “We zijn allemaal gewend aan het gebruiken van Bitcoin als ingang naar de blockchain-wereld, maar er zijn honderden interessante projecten”, aldus Morehead. Voor de Bitcoin koers verwacht hij nog lange tijd een gemiddelde koerswinst van ongeveer 250 procent per jaar.
Grootbanken zien tokenisatie de Europese kapitaalmarkt hervormen
Franklin Templeton en BNP Paribas zien tokenisatie als sleutel tot efficiëntere kapitaalmarkten, meer liquiditeit en snellere transacties.
Wall Street-primeur: Citi brengt private aandelen naar de blockchain
Citi belooft transparantie waar de oude route juist ondoorzichtig was: beleggers wisten vaak niet wat ze precies in handen kregen.
Grootste bank van Singapore brengt fysiek goud naar de blockchain
DBS koppelt fysiek goud aan digitale tokens. Particulieren kunnen straks 24 uur per dag in goud handelen via een vertrouwde app.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
