Volgens Sandeep Nailwal, mede-oprichter van het Ethereum-schaalplatform Polygon, zal Web3-gaming uiteindelijk één van de belangrijkste katalysatoren worden voor de wijdverbreide acceptatie van cryptovaluta.
AMA-sessie met Nailwal
Tijdens een Ask Me Anything (AMA) sessie op 25 mei in de r/India-gemeenschap op Reddit, werd Nailwal gevraagd naar brede toepassingen van blockchain buiten handel en betalingen. Nailwal reageerde hierop door te stellen dat hij gaming ziet als een van de meest veelbelovende “real life” use-cases voor crypto. Hij voegde hier het volgende aan toe:
Naar mijn mening biedt gaming de grootste mogelijkheden voor crypto. In de komende 6-18 maanden zullen er enkele toonaangevende games worden gelanceerd in het Web3-ecosysteem, en het zal zeer interessant zijn om te zien of sommige van deze games de code van crypto kunnen kraken. Vorig jaar alleen al werd er meer dan $2 miljard aan financiering opgehaald voor Web3-games.
Polygon in combinatie met zijn ecosysteemspelers zoals IMX [Immutable X] kreeg het leeuwendeel in termen van die gefinancierde games.
In maart bundelden Polygon en Immutable X hun krachten om een schaalbare gaming-blockchain te creëren, gebruikmakend van Polygon’s EVM-compatibele zk-rollup-technologie. Het netwerk zal in de komende maanden worden gelanceerd en naar verwachting zal het de snelheid van blockchain-games verbeteren, onder andere.
Tijdens een vraag die in dezelfde context gesteld werd, werd Nailwal ook gevraagd of cryptovaluta te speculatief is geworden.
In plaats van de bewering te weerleggen, legde de mede-oprichter van Polygon uit dat speculatie zowel een zegen als een vloek is voor de cryptowereld.
“Boon cuz [omdat] het toptalent naar de industrie trekt, bane cuz uiteraard een groot aantal gebruikers en applicaties zijn speculatief van aard,” zei hij en voegde eraan toe: “Maar je zou kunnen stellen dat elke potentiële grote industrie in een vroeg stadium tot veel speculatie uitnodigt. Het was hetzelfde met het goudkoortsgebied en het was ook hetzelfde voor de Dotcom-boom.
Nailwal werd ook door een ander lid ondervraagd over de lage Nakamoto-coëfficiëntwaardering van Polygon, die dient als een maatstaf voor de mate van decentralisatie van een blockchain-netwerk.
Bij proof-of-stake-ketens wordt deze coëfficiënt bepaald door het aantal node-operators dat gezamenlijk meer dan een derde (33,33%) van alle stakes op het netwerk controleert.
Volgens NakaFlow heeft Polygon een beoordeling van slechts 4 (sterren), wat aangeeft dat 4 node-operators ongeveer een derde van het Polygon-netwerk controleren.
Nailwal gaf een reactie op de vraag en legde uit dat Polygon een multi-blockchain-ecosysteem is dat momenteel twee openbare blockchains live heeft, namelijk Polygon POS en Polygon zkEVM. Hij merkte op dat de Nakamoto-coëfficiënt van de Polygon POS-keten lager is, maar nog steeds hoger dan die van veel andere grote blockchains.
“Het is ons uiteindelijke doel dat alle openbare (niet-app-specifieke) ketens een hoge mate van decentralisatie hebben, en we werken hard aan enkele belangrijke releases in de komende dagen”, voegde hij er als slot aan toe. “Wij streven ernaar het Polygon-ecosysteem te laten groeien met duizenden validators.”
Bitwise: de volgende cryptogolf draait niet om Bitcoin
Financiële adviseurs verliezen interesse in BTC en richten hun aandacht steeds vaker op stablecoins, tokenisatie en blockchaintoepassingen.
Franklin Templeton CEO onthult waarom Wall Street bang is voor blockchain
Franklin Templeton CEO Jenny Johnson stelt dat blockchain het verdienmodel van banken bedreigt, terwijl Wall Street juist versneld instapt.
Tokenisatie maakt opmars: Citi verwacht markt van 5,5 biljoen dollar
Citi verwacht dat tokenisatie groeit naar 5,5 biljoen dollar, terwijl Wall Street blockchain steeds sneller omarmt wereldwijd.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
