De Zuid-Koreaanse elektronicagigant Samsung heeft bekend gemaakt dat het een ‘private blockchain’ gaat implementeren dat een betere veiligheid zal moeten bieden voor al zijn slimme apparaten.
Samsung Knox Matrix
Het systeem gaat de naam ‘Knox Matrix’ krijgen en heeft als doel om de veiligheid van een omgeving met meerdere apparaten te verbeteren. Samsung wil dit doen door ieder slim apparaat de activiteit van de anderen te laten monitoren en toegangsgegevens te delen om het logproces eenvoudiger te maken.
De technologie wordt geïntroduceerd als een herziening van de bestaande beveiligingsstrategie van het bedrijf tijdens de meest recente ‘Samsung Developer Conference Samsung’, alhoewel het bedrijf niet veel meer details gaf over de interne werking van het systeem. Toch zou het volgens Samsung beter zijn voor de veiligheid als meerdere apparaten met elkaar verbonden zijn.
Voordelen voor gebruikers
Ook zou het naast veiligheid nog enkele andere voordelen hebben voor de gebruikers. Zo zou het de inlogprocedures in het hele huis van de gebruiker eenvoudiger maken, doordat alles met elkaar verbonden is. De inlogstatus van de gebruiker kan hierdoor eenvoudig overgedragen worden aan ieder apparaat in het huis, bijvoorbeeld van smartphone naar de televisie of computer.
Op dit moment heeft Samsung nog geen informatie bekendgemaakt over een eventuele lanceerdatum of de technische specificaties van dit systeem, hoewel in de aankondiging het volgende word opgemerkt:
Of uw Samsung-apparaten nu zijn gebaseerd op Android, Tizen of een ander besturingssysteem, Samsung Knox Matrix zal een uniforme beveiligings-SDK kunnen bieden.
Het is niet de eerste keer dat Samsung beveiligingsmaatregelen neemt via de blockchain-technologie. Ze zijn hier zelfs behoorlijk actief in geweest. In 2019 nam het bedrijf al een crypto-wallet op in zijn flagship-smartphone, wat destijds de Samsung Galaxy S10 was. Dit systeem werd uiteraard ook al beveiligd door een systeem genaamd Knox. Dit was dan ook de voorloper van het systeem dat nu bekend gemaakt is. Het is helaas zoals hierboven al gemeld nog niet bekend wanneer het systeem precies zal lanceren.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
