Blockchain

Snoop Dogg, Justin Bieber en andere beroemdheden halen miljoenen op voor crypto-startup MoonPay

Diverse beroemdheden waaronder onder andere Snoop Dogg, Justin Bieber en Drake hebben tientallen miljoenen dollars geïnvesteerd in de cryptocurrency startup MoonPay.


Eén van de meest waardevolle cryptobedrijven in VS

Naar verluidt hebben de beroemdheden ongeveer 87 miljoen dollar opgehaald. Hierdoor heeft het bedrijf via de financieringsronde $555 miljoen opgehaald. MoonPay wordt nu, mede door de nieuwe financiering, gewaardeerd op $3.4 miljard.

Het bedrijf dat zich in Miami gevestigd heeft, ontwikkelt software die gebruikers in staat stelt om cryptocurrencies te kopen en te verkopen. Het bedrijf wordt inmiddels gezien als één van de meest waardevolle cryptobedrijven in de Verenigde Staten.

In zijn totaliteit namen 60 investeerders deel aan de laatste financieringsronde, waaronder diverse muzikanten, sportsterren en acteurs. Veel van hen hebben al eens eerder cryptocurrencies of NFT’s aangeschaft. De CEO en mede-oprichter van MoonPay, Ivan Soto-Wright, heeft het volgende laten weten:

“Hollywood gebruikt slimme contracten en blockchain-technologie om hun creatieve intellectuele eigendomsrechten te doen gelden. Grote wereldwijde sportfranchises hebben digitale tokens en NFT-verzamelobjecten gebruikt om de betrokkenheid van fans te transformeren. En artiesten beginnen te onderzoeken hoe NFT’s hen meer controle kunnen geven over royaltyrechten. Dit zijn de fundamenten van een renaissance van de scheppende economie.”


Meer dan 10 miljoen klanten

Wereldwijd heeft MoonPay volgens hun eigen cijfers al meer dan 10 miljoen actieve klanten. Deze klanten maken gebruik van het platform om te handelen en te investeren in crypto’s als Bitcoin, Ethereum en Shiba. De software van het bedrijf kan ook ingezet worden om NFT’s te kopen. De investeerders hebben het volgende laten weten:

“We zijn verheugd om te investeren in MoonPay omdat wij geloven dat hun technologie het best gepositioneerd is om deelname aan cryptocurrency toegankelijker te maken.”