Sony Interactive Entertainment, de Japanse gaming-gigant, maakt naar verluidt pogingen om een patent te krijgen voor een systeem dat unieke in-game digitale activa volgt met behulp van tokens op een gedistribueerd grootboek.
Eerste aanvraag is afgewezen
Het ingediende patent van Sony schetst claims op technieken en technologieën voor het maken, wijzigen, volgen, authenticeren en/of overdragen van unieke digitale middelen die verband houden met een videogame, inclusief in-game items en personages. In grote lijnen wordt beschreven hoe nieuwe blokken kunnen worden gegenereerd om veranderingen in de geschiedenis van de digitale activa te identificeren, en hoe dit de functionaliteit van in-game activa zou kunnen uitbreiden.
De manier waarop het patent echter beschreven wordt, lijkt heel erg op ieder al bestaand blockchain-videogame. Ook het octrooibureau lijkt dit te denken, want de eerste versie van het patent is al afgewezen. Ze slaagde er niet in om het abstracte idee te integreren in een praktische toepassing”. De aanvraag heeft dan ook een update nodig als Sony het proces wil voortzetten. Verwacht wordt echter dat er wel een update gaat komen.
Hoe dit er precies uit zal zien is nog niet bekend. Ook is het benoemingswaardig dat dergelijke processen in de praktijk jaren kunnen duren.
Niet eerste stap van Sony binnen blockchain-wereld
Het is niet de eerste keer dat Sony de blockchain-technologie onderzoekt voor mogelijke toepassingen. Eerder heeft het bedrijf namelijk onderzoek gedaan naar het gebruik van blockchain-technologie voor het beheer van muziekauteursrecht en onderwijs, maar dit lijkt wel de eerste aanwijzing te zijn dat ze geïnteresseerd zijn in hoe het kan worden gebruikt in gaming.
Hiermee volgen ze enkele andere gamingreuzen op, waaronder Bandai Namco en Square Enix, die ook interesse hebben getoond in en ondersteuning bieden voor de integratie van blockchain en NFT’s.
Echter is lang niet iedereen even enthousiast over de nieuwe ontwikkelingen. Ondanks investeringen in cryptobedrijven heeft Microsoft bij verschillende gelegenheden afstand genomen van NFT’s. Vooral de gaming-afdeling blijft op hun hoede voor de nog relatief nieuwe technologie.
In juli zei Mojang Studios, dat Microsoft in 2014 overnam, dat NFT’s en andere blockchain-technologie “over het algemeen niet iets zijn dat we zullen ondersteunen of toestaan” in Minecraft. Ze waren tegen NFT’s omdat het gebruik ervan een cultuur van ongelijke toegang binnen het spel zou creëren, iets wat ze niet willen. Het blijft als slot echter een mogelijkheid dat ze NFT’s wel willen gebruiken naarmate de technologie zich verder ontwikkelt. Dit blijft echter nog even afwachten.
TV-gigant LG brengt advertentiemarkt naar eigen crypto-netwerk
De ARB-munt steeg ruim 5 procent nadat LG met Arbitrum een eigen layer-2 op Ethereum aankondigde voor de advertentiemarkt.
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar: gebruikers dreigen tegoeden te verliezen
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar. Gebruikers moeten vóór 9 juli hun tegoeden opnemen om permanent verlies te voorkomen.
Cryptomarkt worstelt, maar tokenisatie groeit bijna 600% in anderhalf jaar
Tokenisatie van aandelen, goud en vastgoed groeit explosief terwijl banken en beleggers blockchain steeds vaker omarmen.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
