The Sandbox, het metaverse- en NFT-platform van Animoca Brands, voert een grote reorganisatie door. Het bedrijf ontslaat de helft van zijn personeel en krijgt een nieuwe CEO. De koerswijziging volgt terwijl de belangstelling voor metaverseprojecten flink is afgenomen.
Wereldwijd banenverlies en sluiting kantoor
Volgens het Franse medium The Big Whale halveert The Sandbox zijn wereldwijde personeelsbestand. Medewerkers in onder andere Argentinië, Uruguay, Zuid-Korea, Thailand en Turkije worden getroffen door de ontslagronde. Daarnaast sluit het kantoor in Lyon, Frankrijk.
Oprichters doen stap terug
Medeoprichters Arthur Madrid en Sébastien Borget trekken zich terug uit de dagelijkse leiding van het bedrijf. Hun rol wordt overgenomen door Robby Yung, de huidige CEO van moederbedrijf Animoca Brands. Met deze wisseling wil The Sandbox nieuw elan geven aan de bedrijfsstrategie.
Focus op web3 in plaats van metaverse
Waar The Sandbox eerder bekendstond om virtueel land, digitale evenementen en NFT-handel, verschuift de focus nu naar web3-applicaties. Een concreet plan is de lancering van een memecoin-platform op Base, waarmee het bedrijf inspeelt op de groeiende belangstelling voor nieuwe crypto-initiatieven.
Waarde van SAND-token ingestort
De herstructurering komt op een moment dat de populariteit van metaverseprojecten sterk is gedaald sinds de piek in 2021 en 2022. Ook de SAND-token, de eigen cryptomunt van The Sandbox, weerspiegelt die neergang.
Met een koers van 0,28 dollar staat de munt momenteel 97 procent lager dan de recordprijs van 8,44 dollar in november 2021, zo blijkt uit gegevens afkomstig van CoinGecko.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Mastercard lanceert AI-betalingen, speelt Ripple straks een hoofdrol?
Volgens Stevenson nemen meer dan dertig bedrijven deel aan de pilot. Daarbij zouden onder andere Stripe, Coinbase en OKX betrokken zijn.
Trump versnelt quantumrace: nieuwe cryptografie moet VS én Bitcoin beschermen
Naast de AI-race ontstaat nu een wedloop om quantumcomputing. Trump wil de VS aan kop houden, met directe gevolgen voor crypto.
Oracle schrapt 21.000 banen: AI neemt deel van het werk over
Oracle schrapte 21.000 banen in één jaar en bevestigt dat kunstmatige intelligentie een deel van het werk overneemt.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
