sandbox
Blockchain

The Sandbox stijgt 8% door toetreden van HSBC en Paris Hilton in metaverse

Na het nieuws dat de HSBC bank een stuk virtueel land heeft gekocht in The Sandbox is de SAND koers met meer dan 8 procent gestegen. Ook het feit dat Paris Hilton zich nu begeeft in de metaverse van The Sandbox is goed nieuws.


Opkomst van de metaverse

The Sandbox wordt een plek voor grote merken om de metaverse te gaan verkennen. De op een na grootste bank van Europa, HSBC, en de Amerikaanse beroemdheid Paris Hilton doen nu ook mee. HSBC kondigde vanmorgen een nieuwe samenwerking aan met het metaverse platform. Het kondigde onder meer de aankoop van een virtueel stuk LAND aan. LAND is het digitaal onroerend goed van The Sandbox. De bank zal dit stuk LAND gaan gebruiken voor verschillende esports- en gaming-activiteiten.

“Door onze samenwerking met The Sandbox maken we onze intrede in de metaverse. Hierdoor kunnen we innovatieve merkervaringen creëren voor nieuwe en bestaande klanten. We zijn verheugd om samen te werken met onze sportpartners, merkambassadeurs en Animoca Brands om samen ervaringen te creëren die educatief, inclusief en toegankelijk zijn. Zo vertelde Suresh Balaji, de Chief Marketing Officer van de Asia-Pacific-vestiging van HSBC, in een verklaring.”

The Sandbox is een gamingplatform dat is gebouwd op de Ethereum-blockchain. Het maakt gebruik van cryptocurrencies en non-fungible tokens (NFT’s). The Sandbox lijkt veel op populaire games als Roblox of Minecraft. Het grote verschil zit hem in het feit dat elk object, elke avatar en elk stuk virtueel land door elke speler kan worden gekocht, verkocht en op maat ontworpen.


Wil jij Crypto verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.


Beroemdheden treden toe tot de metaverse

Paris Hilton startte dit jaar haar samenwerking met The Sandbox met een speciale optreden op het SXSW-festival. Het concert vond dinsdagavond plaats in een door The Sandbox gecreëerde virtuele wereld.

“Ik ben een groot voorstander van de metaverse en de manier waarop web3-technologieën makers, gamers en artiesten in staat stellen te werken in de metaverse. Het is zo’n belangrijke beweging en gemeenschap waar ik trots op ben. Ik kan niet wachten tot mensen zien welke geweldige ervaringen The Sandbox en ik samenbrengen in de metaverse. Zo zei Hilton in een persbericht.”

Door de aankondigingen steeg de SAND-munt van The Sandbox met ongeveer 8%.


Merken en de opkomst van de metaverse

De belofte van een open, virtuele wereld die eigendom is van de makers en wordt bezocht door iedereen met een internetverbinding, is niet onopgemerkt gebleven bij grote bedrijven.

Facebook is misschien wel het beste voorbeeld. Het door Zuckerberg geleide sociale-media-imperium veranderde hun hele operatie in Meta. Dit was een knipoog naar hun ambities om de metaverse te bezitten. Elders registreren merken, variërend van Nike, Red Bull, McDonald’s, Walmart en meer, snel handelsmerken voor gebruik in vergelijkbare virtuele werelden.

En met veel van deze handelsmerken, waaronder termen als ‘cryptocurrencies’ en ‘NFT’s’, kan men er zeker van zijn dat, ongeacht wie de eigenaar is van de opkomende metaverse, deze hoogstwaarschijnlijk tokenized zal zijn.