Amerikanen die hun eerste $1.200 stimulus cheque in Bitcoin hebben geïnvesteerd, hebben een rendement van meer dan 40% behaald. Zullen ze hun nieuwe cheque opnieuw investeren in crypto?
Opnieuw een cheque van $1200
Inwoners van de VS die hun eerste stimulus cheques in Bitcoin hebben geïnvesteerd, hebben een prachtig rendement van 45,5% gezien. De cheque van $1.200 in april is dan gestegen tot ongeveer $1.746 op dit moment.
In een interview op 26 juli met CNN, bevestigde de economische adviseur van het Witte Huis, Larry Kudlow, dat Amerikanen een tweede cheque van $1.200 zullen ontvangen. Dat is onderdeel van een stimuleringspakket van ongeveer $1 biljoen dat voor het eerst werd aangekondigd op 23 juli.
De minister van Financiën, genaamd Steven Mnuchin heeft gezegd dat de inwoners van de VS in augustus hun tweede cheque zullen krijgen. Voor sommigen zou het november kunnen worden.
Stimulus geld gaat direct naar crypto
De stimulus cheques zijn bedoeld om de economische tegenslagen te verlichten die worden ondervonden door veel Amerikanen. Veel inwoners hebben hun baan verloren of hebben een veel lager inkomen te midden van de pandemie.
Ondanks dat hebben veel Amerikanen er de eerste keer voor gekozen hun eerste cheques te investeren in cryptomunten. Brian Armstrong, de CEO van Coinbase, toonde aan dat het aantal stortingen en aankopen op de exchange ter waarde van $1.200 die maand verviervoudigde. Dit zou kunnen betekenen dat de tweede ronde van stimulus cheques opnieuw kan zorgen voor extra crypto aankopen in Amerika.
Stimulus nieuws kan Bitcoin prijs omhoog drijven
De aankondiging dat $1.200 cheques voor elke inwoner van de VS opnieuw een onderdeel van het stimuleringspakket zouden zijn, kwam slechts enkele uren voordat Bitcoin een nieuwe prijsstijging meemaakte. De prijs steeg vandaag met 4,4% van $9.940 naar $10.320.
Toen het nieuwe pakket voor het eerst werd aangekondigd, steeg de Bitcoin koers voorbij de $9.500. Hierdoor werd een bijzonder lange periode van consolidatie verbroken.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
