Institutionele vermogensbeheerders omarmen cryptocurrencies langzamer dan detailhandelaren, maar ook hun acceptatie begint plotseling snel te groeien.
Groeiende acceptatie
PIMCO is van plan om zijn blootstelling aan crypto’s zoals Bitcoin te vergroten. Het heeft zich in de activaklasse verdiept door middel van crypto-gekoppelde futures. Dit bewijst dat ook grote instellingen crypto beginnen te omarmen.
In een interview met CNBC op woensdag bevestigde de CIO genaamd Daniel Ivascyn dat PIMCO nu al blootstelling heeft aan crypto gelinkte securities via verschillende hedgefondswallets. Hij zei dat het bedrijf van plan is om zijn blootstelling geleidelijk te vergroten als onderdeel van zijn “trendvolgende strategieën”. Hij legde verder het volgende uit:
“Dit zal een geleidelijk proces zijn waarbij we intern veel gesprekken hebben gevoerd met investeerders. We zetten kleine stapjes in een gebied dat snel groeit.”
PIMCO, opgericht in 1971, is een van ’s werelds grootste vermogensbeheerders. Het beheerd vermogen van het bedrijf bedroeg op 31 december 2020 in totaal $2,2 biljoen.
Institutionele beleggers zijn zeer geïnteresseerd in crypto
Het nieuws van PIMCO kwam gisteren naar buiten toen de Bitcoin prijs een nieuwe ATH neerzette en Ethereum voor het eerst sinds mei het $4.100 niveau doorbrak. De totale marktkapitalisatie van cryptocurrency bereikte hierdoor een nieuw record van meer dan $2,63 biljoen.
Grote institutionele beleggers investeren steeds meer in cryptocurrencies, wat een weerspiegeling is van de groeiende algemene acceptatie van digitale activa. Uit een enquête van de Europese investeringsmanager Nickel Digital Asset Management bleek dat bijna tweederde van de wereldwijde institutionele beleggers zonder blootstelling aan crypto van plan was om hun eerste investeringen binnen 12 maanden te doen. Ondertussen was institutioneel kapitaal de belangrijkste drijvende kracht achter de stijging van 706% in cryptotransacties in Azië in het afgelopen jaar, volgens gegevens van Chainalysis.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
