Het geplaagde Voyager Digital wees op 25 juli een overnamebod van FTX af. Volgens FTX handelde Voyager daarmee in strijd met de belangen van hun gebruikers, die momenteel niet bij hun fondsen kunnen. Voyager zelf geeft aan dat het overnamebod van FTX juist helemaal niet in het voordeel van de gebruikers was. Nu lijkt het erop dat Voyager zijn gelijk haalt.
In gesprek met 20 partijen
De interesse in Voyager Digital is blijkbaar zo groot, dat het leenplatform momenteel in gesprek is met 20 verschillende partijen. Tijdens een verhoor op donderdag 4 augustus geeft Voyager zelfs aan dat er in totaal 88 partijen zijn die hun interesse kenbaar maakten om het platform over te nemen. Op dit moment is het in “actieve discussie” met 20 van die partijen.

Daarmee lijkt het erop dat de beschuldigingen van FTX van tafel kunnen. Volgens FTX handelde Voyager namelijk in strijd met de belangen van hun gebruikers door het aanbod van tafel te schuiven. Nu blijkt dus dat er meerdere partijen zijn die een hoger en beter bod hebben gedaan dan het FTX van Sam Bankman-Fried.
Dat in tegenstelling tot de uitspraken van FTX, dat continu roept dat zij Voyager Digital de beste uitweg hebben geboden. Voyager gaf tijdens het verhoor ook aan AlamedaFTX een zogenaamde “cease and desist” brief te hebben gestuurd, waarin het laatstgenoemde vraagt hun uitspraken terug te nemen en bevestigt dat er betere biedingen zijn voor het bedrijf.
Dubbele overwinning voor klanten van Voyager
Het goede nieuws over de enorme hoeveelheid aanbiedingen die Voyager Digital heeft ontvangen is niet de enige overwinning voor klanten van het bedrijf. De faillissementsrechter heeft namelijk besloten Voyager toestemming te geven om klanten een deel van hun tegoeden terug te geven. Het gaat om een bedrag van 270 miljoen dollar, wat momenteel vaststaat bij de Metropolitan Commercial Bank.
De totale schuld van Voyager Digital komt echter uit op 10 miljard dollar van grofweg 100.000 crediteuren. Voyager is echter niet de enige partij in de industrie die hun gebruikers in de problemen heeft gebracht. Ook Celsius, Three Arrows Capital, BlockFi en anderen hebben hun klanten de afgelopen maanden veel pijn gedaan.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Justin Sun schrapt Trump-stablecoin na ruzie over bevroren tegoeden
HTX verwijdert de stablecoin USD1 na een conflict met World Liberty Financial over bevroren adressen en sanctiecontroles.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
