Tether Chief Technology Officer (CTO) Paolo Ardoino reageert op de recente ontkoppeling van Tether (USDT) op de Amerikaanse versie van Binance. Gedurende het weekend viel de koers van USDT op Binance.US naar een dieptepunt van 0,94 dollar. Volgens Ardoino verloor USDT echter nooit de koppeling met de Amerikaanse dollar, maar was de koersdaling het gevolg van de beperkte liquiditeit op het platform van Binance.
Problemen voor Binance
Paolo Ardoino denkt dat Binance.US waarschijnlijk problemen heeft om voldoende market makers te vinden vanwege alle problemen die het ondervindt op het vlak van wet- en regelgeving. Dat maakt het moeilijk voor het beursplatform om de boel liquide te houden en dat zorgt continu voor volatiliteit.
De Bitcoin koers viel op Binance.US bijvoorbeeld ook richting de 27.500 dollar, terwijl de daadwerkelijke koers boven de 30.000 dollar handelt. In die zin lijkt vooral het gebrek aan dollars als gevolg van de problemen voor Binance voor de koersdalingen te zorgen.
In principe heeft dat niets met Tether zelf te maken. “Ik zag een paar accounts suggereren dat USDT zijn koppeling met de Amerikaanse dollar verloor, omdat het niet op 1,00 dollar staat op Binance.US, maar de feiten liggen anders”, aldus de CTO van Tether.
‘Bereken het zelf maar’
Bitcoin handelt op Binance.US tegen een korting van ongeveer 8 procent en hetzelfde geldt voor Tether. Die cijfers zeggen volgens Ardoino genoeg om tot de conclusie te komen dat het niet aan Tether ligt, maar aan de fundamentele problemen die Binance momenteel heeft in de Verenigde Staten.
Binance zit middenin een juridische strijd met de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) en probeert te voorkomen dat de wetgever de assets op het platform bevriest.
Afgelopen maand klaagde de SEC de Amerikaanse tak van Binance aan, omdat het ongeregistreerde effecten zou verkopen. Dat zorgde er uiteindelijk voor dat Binance besloot om het storten van Amerikaanse dollars op het platform tijdelijk te schorsen, waardoor er nu een tekort is, met alle gevolgen van dien.
Japanse financiële reus koopt cryptobeurs voor honderden miljoenen
SBI neemt cryptobeurs Bitbank over voor 289 miljoen dollar en wordt grootste cryptobeurs van Japan terwijl nieuwe cryptoregels naderen volgens plan.
BitGo ontslaat 15 procent van personeel en kiest voor AI en stablecoins
BitGo wil zich de komende jaren vooral richten op kunstmatige intelligentie (AI), stablecoins en de verdere ontwikkeling van digitale financiële diensten.
Binance stuurt e-mails naar Europese klanten na grote MiCA-tegenslag
Binance dreigt vanaf 1 juli Europese klanten te verliezen doordat de cryptobeurs geen MiCA-vergunning heeft ontvangen van toezichthouders in Europa.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
